Reklama na e-Konkursy.info

Wkurza mnie...

magdalena-chili

Cytuj wiadomość#6715009 piątek, 10 lipiec 2020, 07:26:47
superloser napisał(a):

kermit napisał(a):

magdalena-chili napisał(a):

superloser napisał(a):

cudaczek121 napisał(a):

Sks900, nie zglosilam.Spedzilabym 3 godziny na policji skladajac zeznania,a na koncu i tak by mi powiedzieli,ze nic nie moga zrobic-,trzeba bylo byc bardziej ostroznym.

Powinnas to chociaz do banku zglosic. Wiesz, ze ta kasa przeciez fizycznie do kieszeni złodzieja nie wskoczyła. A bank slabo zabezpieczył emotka

no tutaj akurat niekoniecznie z tym "A bank slabo zabezpieczył emotka "... jak oddam komuś login i hasło do bankowości internetowej to bank odpowiedzialności nie ponosi, odpowiedzialność jest po mojej stronie. Tutaj jest analogicznie.  

Dokładnie, transakcja została potwierdzona zupełnie dobrowolnie. 

Tylko usługa ma wielka wade, bo nie ma przypisanej kwoty do kodu. Wiec zglaszanie takich błędow ma sens. Wygenerowany kod powinien mieć limit wypłaty a nie “czyszczenie konta”.

Dobrowolnosc nie ma tu NIC wspolnego z faktem, ze usuługa nie ma zabezpieczen a natura ludzak “klika bezmyslnie” zatwierdzajac wyplaty, kasasujac foldery ze zdjeciami albo subskrybuje platne update. 

ależ oczywiście, że usługa ma swoje limity!  Ale to każdy z nas musi sam sobie tę kwotę ustawić w ustawieniach w bankowości internetowej, identycznie jak w przelewch internetowych, czy płatnościach kartą. Tak samo można powiedzieć, że konto internetowe też nie jest bezpieczne. Właśnie jak napisałaś - ludzka natura i "klika bezmyślnie" - tu człowiek bywa zawodny, bo pośpiech, bo nieuwaga.  Jak jestem nieuważna, to blokuję słabą funkcjonalność i mam spokój. 
Nikt nie pisze, że nie warto zgłaszać. Warto. Ale TRZEBA być uważnym, jeśli chodzi o własne pieniądze. Bo wyłudzaczy jest coraz więcej. 

miketyson

Cytuj wiadomość#6715025 piątek, 10 lipiec 2020, 09:10:02
cudaczek121 napisał(a):

Sks900, nie zglosilam.Spedzilabym 3 godziny na policji skladajac zeznania,a na koncu i tak by mi powiedzieli,ze nic nie moga zrobic-,trzeba bylo byc bardziej ostroznym.


Ojej ale okropna historia. Myślę, że nie powinnaś tego tak zostawiać, zgłoś wyłudzenie na policję, a może znajdą gnojka po zapisie kamer z bankomatu? Warto spróbować. Nie masz się czego wstydzić, każdemu coś się przytrafia emotka
A dla nas wszystkich niech to będzie wskazówka, żeby obniżyć limity usługi BLIK w banku, ja już obniżyłem do 300 (wcześniej miałem 1000)

sks900

Cytuj wiadomość#6715048 piątek, 10 lipiec 2020, 10:34:50
superloser napisał(a):

kermit napisał(a):

magdalena-chili napisał(a):

superloser napisał(a):

cudaczek121 napisał(a):

Sks900, nie zglosilam.Spedzilabym 3 godziny na policji skladajac zeznania,a na koncu i tak by mi powiedzieli,ze nic nie moga zrobic-,trzeba bylo byc bardziej ostroznym.

Powinnas to chociaz do banku zglosic. Wiesz, ze ta kasa przeciez fizycznie do kieszeni złodzieja nie wskoczyła. A bank slabo zabezpieczył emotka

no tutaj akurat niekoniecznie z tym "A bank slabo zabezpieczył emotka "... jak oddam komuś login i hasło do bankowości internetowej to bank odpowiedzialności nie ponosi, odpowiedzialność jest po mojej stronie. Tutaj jest analogicznie.  

Dokładnie, transakcja została potwierdzona zupełnie dobrowolnie. 

Tylko usługa ma wielka wade, bo nie ma przypisanej kwoty do kodu. Wiec zglaszanie takich błędow ma sens. Wygenerowany kod powinien mieć limit wypłaty a nie “czyszczenie konta”.

Akurat kod BLIK ma przypisaną kwotę do kodu i jest jednorazowy, ważny najczęściej 120 sekund, przez co bezpieczny, tylko trzeba poświęcić 3 sekundy i przeczytać komunikat, który zatwierdzamy. 

halliday

Cytuj wiadomość#6715089 piątek, 10 lipiec 2020, 12:37:40
superloser napisał(a):

sks900 napisał(a):

superloser napisał(a):

kermit napisał(a):

magdalena-chili napisał(a):

superloser napisał(a):

cudaczek121 napisał(a):

Sks900, nie zglosilam.Spedzilabym 3 godziny na policji skladajac zeznania,a na koncu i tak by mi powiedzieli,ze nic nie moga zrobic-,trzeba bylo byc bardziej ostroznym.

Powinnas to chociaz do banku zglosic. Wiesz, ze ta kasa przeciez fizycznie do kieszeni złodzieja nie wskoczyła. A bank slabo zabezpieczył emotka

no tutaj akurat niekoniecznie z tym "A bank slabo zabezpieczył emotka "... jak oddam komuś login i hasło do bankowości internetowej to bank odpowiedzialności nie ponosi, odpowiedzialność jest po mojej stronie. Tutaj jest analogicznie.  

Dokładnie, transakcja została potwierdzona zupełnie dobrowolnie. 

Tylko usługa ma wielka wade, bo nie ma przypisanej kwoty do kodu. Wiec zglaszanie takich błędow ma sens. Wygenerowany kod powinien mieć limit wypłaty a nie “czyszczenie konta”.

Akurat kod BLIK ma przypisaną kwotę do kodu i jest jednorazowy, ważny najczęściej 120 sekund, przez co bezpieczny, tylko trzeba poświęcić 3 sekundy i przeczytać komunikat, który zatwierdzamy. 

Czyli wlasciciel rachunku wybiera sam kwote przed wygenerowaniem kodu?  

jeśli bank daje możliwość czek blik to tam można ustawić limit zapłaty danym kodem, maksymalnie taki czek działa chyba 2-3 dni.

Jeśli chodzi o zwykły blik to tylko limit dziennej płatności blikiem chroni wielkość płatności, jak ktoś ma ustawiony taki limit.

sks900

Cytuj wiadomość#6715095 piątek, 10 lipiec 2020, 13:08:08
superloser napisał(a):

Czyli wlasciciel rachunku wybiera sam kwote przed wygenerowaniem kodu?  


Podczas wypłaty z bankomatu, wybiera się opcję wypłaty BLIK w bankomacie, wpisuje kwotę jaką chce się wypłacić, wpisuje kod BLIK z aplikacji, wtedy  pojawia się okienko w aplikacji do zatwierdzenia transakcji, jest tam adres bankomatu i kwota wypłaty, wtedy zatwierdzamy Pinem i odbieramy kasę. 

PS. Banki zabraniają podawania kodu BLiK obcym osobom, dlatego osoby oszukane tą metodą nie dostaną od banku zwrotu ukradzionej kasy, w odróżnieniu od osób, które przelały kasę zwykłym przelewem na konto konto złodzieja, bo miały wirusy lub dodały konto złodzieja do odbiorców zaufanych, takie osoby często wygrywają w sądzie z bankiem, który zwraca im ukradzione pieniądze.
kermit 0

asantesana

Cytuj wiadomość#6715099 piątek, 10 lipiec 2020, 13:21:55
superloser napisał(a):

Bo jest napisane, nie znaczy zrozumiane.
A bank nie powinien zakladac, ze kazdy klient ma obcykany internet banking. Technologia ułatwia zycie ale tez ogranicza wiele osob, ktore nie maja pojecia o co chodzi np. w placeniu zegarkiem. Ludzie tez bezmyslnie daja swoj pesel, numer dowodu, adres zamieszkania i zameldowania Agencja Promocyjnym - I naiwnie ufaja uczciwosci  kogos, komu by nie pozyczyli 100zl. Ale, ze to agencja i nagroda za 100-200zl to sie przeciez glupio ufa.
Nawet kasjerce w Biedrze nie mozna bylo ufac z glupimi nalepkami na pluszaki ... takie czasy  emotka

Od zarania dziejów za głupotę i niewiedzę się płaciło, więc skąd to zdziwienie? Dlaczego to inni mają dbać, żeby człowiek nie robił głupot? Każdy ma swoją wolną wolę, chce sobie bezmyślnie kliknąć, wysłać nr dowodu itd., to jego sprawa. Strasznie mnie wkurza niańczenie dorosłych, pełnosprawnych umysłowo ludzi i przerzucanie odpowiedzialności za ich czyny.

bethan

Cytuj wiadomość#6715100 piątek, 10 lipiec 2020, 13:32:54
cudaczek121 napisał(a):

No nie wiem czy jest sens to zglaszac teraz, skoro zdarzenie mialo miwjsce 19 czerwca.

Kaśka, bo zaraz wsiądę w samochód, znajdę Cię w tej D. i sama zaciągnę na policję
Zgłoś to!

picola

Cytuj wiadomość#6715105 piątek, 10 lipiec 2020, 13:51:41
superloser napisał(a):

sks900 napisał(a):

superloser napisał(a):

Czyli wlasciciel rachunku wybiera sam kwote przed wygenerowaniem kodu?  


Podczas wypłaty z bankomatu, wybiera się opcję wypłaty BLIK w bankomacie, wpisuje kwotę jaką chce się wypłacić, wpisuje kod BLIK z aplikacji, wtedy  pojawia się okienko w aplikacji do zatwierdzenia transakcji, jest tam adres bankomatu i kwota wypłaty, wtedy zatwierdzamy Pinem i odbieramy kasę. 

Dlatego mowie, ze brak zabezpieczen. Nie kazdy klient banku jest z IT na ty. I jesli by wlasciciel rachunku, przed wygenerowaniem kodu, musial wpisac kwote wyplaty, to by Kasia nie stracila tyle kasy. Bo watpie, by wpisala 2000zl  

Superloser mam wrażenie, że nie masz pojęcia jak działa blik, a to naprawdę bezpieczna i wygodna forma płatności. Jeżeli ktoś nie czuje się na siłach korzystać z bankowości internetowej, niech korzysta z tradycyjnej. I oczywiście żal mi Cudaczka, ale przestań pisać, głupoty, że blik nie jest bezpieczny. I podstawowa zasada to czytamy co zatwierdzamy.

mama-l-k-m

Cytuj wiadomość#6715109 piątek, 10 lipiec 2020, 14:00:56
bethan napisał(a):

cudaczek121 napisał(a):

No nie wiem czy jest sens to zglaszac teraz, skoro zdarzenie mialo miwjsce 19 czerwca.

Kaśka, bo zaraz wsiądę w samochód, znajdę Cię w tej D. i sama zaciągnę na policję
Zgłoś to!

Też uważam, że możesz to zgłosić. 
5 lat temu też mi zniknęły pieniądze z konta. Z piątku na sobotę w nocy zamawiałam dla dzieci ubranka. Płaciłam zwykłą kartą płatniczą. W poniedziałek chciałam zamówić trampolinę dla dziecka ale przelew nie przechodził bo za mało środków na koncie. Zalogowałam się a tam było tylko 102 zł. Zrobili 3 transakcje, 1 próbna, 2 konkretna, 3 już mniejsza. Zgłosiłam to na policję i reklamację do banku bo na tel. Nie przychodziły smsy potwierdzające te przelewy. 
Bank po 30 dniach oddał całą kwotę uznając reklamację, a policja po 4 latach przysłała pismo, że złapali te osoby. Okazało się, że to była grupa która w tym samym czasie włamała się na konto tego sklepu internetowego i przechwyciła dane. Kto płacił zwykłą kartką płatniczą został okradziony. 
Twoja sytuacja jest inna, ale to jest duża kwota aby darować. 
I nie ma co się wstydzić - ja powiedziałam wszystkim najbliższym aby uważali przy płatnościach kartą bo płatnicze nie mają takich zabezpieczeń jak kredytowe. 

@[email protected]

Cytuj wiadomość#6715116 piątek, 10 lipiec 2020, 14:18:57
superloser napisał(a):

sks900 napisał(a):

superloser napisał(a):

Czyli wlasciciel rachunku wybiera sam kwote przed wygenerowaniem kodu?  


Podczas wypłaty z bankomatu, wybiera się opcję wypłaty BLIK w bankomacie, wpisuje kwotę jaką chce się wypłacić, wpisuje kod BLIK z aplikacji, wtedy  pojawia się okienko w aplikacji do zatwierdzenia transakcji, jest tam adres bankomatu i kwota wypłaty, wtedy zatwierdzamy Pinem i odbieramy kasę. 

Dlatego mowie, ze brak zabezpieczen. Nie kazdy klient banku jest z IT na ty. I jesli by wlasciciel rachunku, przed wygenerowaniem kodu, musial wpisac kwote wyplaty, to by Kasia nie stracila tyle kasy. Bo watpie, by wpisala 2000zl  


Właściciel konta generuje kod Blik, a następnie potwierdza transakcję na określoną kwotę, która jest podana i widoczna.

asantesana

Cytuj wiadomość#6715122 piątek, 10 lipiec 2020, 14:42:16
superloser napisał(a):

picola napisał(a):

Superloser mam wrażenie, że nie masz pojęcia jak działa blik, a to naprawdę bezpieczna i wygodna forma płatności. Jeżeli ktoś nie czuje się na siłach korzystać z bankowości internetowej, niech korzysta z tradycyjnej. I oczywiście żal mi Cudaczka, ale przestań pisać, głupoty, że blik nie jest bezpieczny. I podstawowa zasada to czytamy co zatwierdzamy.

Czytac a rozumiec to dwie rozne sprawy. Jakby byl tak bezpieczny,  to by ludzie nie tracili kasy. Zaakceptuje strate 10-100zl, ale nie 2800zl z konta, ktore generalnie Blika nie uzywa.
Bo albo klient jest nieudolny albo usługa. 

A Ty dalej swoje, portfele też kradną, to znaczy, że portfel jest nieudolny? Blik to jest jedna z bezpieczniejszych możliwości teraz, korzystam nagminnie i widząc prośbę o zaakceptowanie wypłaty 2 tys., której nie zlecałam zamiast klikać "akceptuj' zadzwoniłabym na policję. Cala filozofia. Równie dobrze można portfel zostawić na ławce w parku, to tak samo jak zaakceptować niezleconą transakcję. i nie piszę o Cudaczku, tylko ogólnie. I daj juz dziewczyno spokój.

halliday

Cytuj wiadomość#6715123 piątek, 10 lipiec 2020, 14:43:11
superloser napisał(a):

@[email protected] napisał(a):

superloser napisał(a):

sks900 napisał(a):

superloser napisał(a):

Czyli wlasciciel rachunku wybiera sam kwote przed wygenerowaniem kodu?  


Podczas wypłaty z bankomatu, wybiera się opcję wypłaty BLIK w bankomacie, wpisuje kwotę jaką chce się wypłacić, wpisuje kod BLIK z aplikacji, wtedy  pojawia się okienko w aplikacji do zatwierdzenia transakcji, jest tam adres bankomatu i kwota wypłaty, wtedy zatwierdzamy Pinem i odbieramy kasę. 

Dlatego mowie, ze brak zabezpieczen. Nie kazdy klient banku jest z IT na ty. I jesli by wlasciciel rachunku, przed wygenerowaniem kodu, musial wpisac kwote wyplaty, to by Kasia nie stracila tyle kasy. Bo watpie, by wpisala 2000zl  


Właściciel konta generuje kod Blik, a następnie potwierdza transakcję na określoną kwotę, która jest podana i widoczna.

Kto wybiera kwote?

ten kto jest przy bankomacie lub robi zakupy. A na telefonie pojawia się kwota jaka została wybrana i możesz zaakceptować albo nie.
0 0

@[email protected]

Cytuj wiadomość#6715129 piątek, 10 lipiec 2020, 14:59:51
superloser napisał(a):

asantesana napisał(a):

superloser napisał(a):

picola napisał(a):

Superloser mam wrażenie, że nie masz pojęcia jak działa blik, a to naprawdę bezpieczna i wygodna forma płatności. Jeżeli ktoś nie czuje się na siłach korzystać z bankowości internetowej, niech korzysta z tradycyjnej. I oczywiście żal mi Cudaczka, ale przestań pisać, głupoty, że blik nie jest bezpieczny. I podstawowa zasada to czytamy co zatwierdzamy.

Czytac a rozumiec to dwie rozne sprawy. Jakby byl tak bezpieczny,  to by ludzie nie tracili kasy. Zaakceptuje strate 10-100zl, ale nie 2800zl z konta, ktore generalnie Blika nie uzywa.
Bo albo klient jest nieudolny albo usługa. 

A Ty dalej swoje, portfele też kradną, to znaczy, że portfel jest nieudolny? Blik to jest jedna z bezpieczniejszych możliwości teraz, korzystam nagminnie i widząc prośbę o zaakceptowanie wypłaty 2 tys., której nie zlecałam zamiast klikać "akceptuj' zadzwoniłabym na policję. Cala filozofia. Równie dobrze można portfel zostawić na ławce w parku, to tak samo jak zaakceptować niezleconą transakcję. i nie piszę o Cudaczku, tylko ogólnie. I daj juz dziewczyno spokój.

Czy ty naprawde nie rozumiesz?
System nie zablokowal wyplaty 2800zl w ciagu 5-10min, u klienta ktory nie uzywa tej uslugi. Rozumie, ze ludzie musza byc bez gotowki, bez karty. I rozumie, ze masz emergency i musisz wyplacic 100zl albo 200. Ale nie kwote, ktora zeruje konto.


W ramach konta każdy klient może dowolnie ustalić limity, a 2800 to też nie transakcja na pół miliona, żeby wzbudziła jakieś podejrzenia banku. Bez przesady...
kermit 0

picola

Cytuj wiadomość#6715131 piątek, 10 lipiec 2020, 15:06:31
Superloser czy siedząc w w domu czy gdziekolwiek i dostając informację, że właśnie wypłacasz 2000 z bankomatu na drugim końcu Polski akceptujesz taką transakcję czy zapala ci się czerwona lampka?

asantesana

Cytuj wiadomość#6715132 piątek, 10 lipiec 2020, 15:13:40
superloser napisał(a):

asantesana napisał(a):

A Ty dalej swoje, portfele też kradną, to znaczy, że portfel jest nieudolny? Blik to jest jedna z bezpieczniejszych możliwości teraz, korzystam nagminnie i widząc prośbę o zaakceptowanie wypłaty 2 tys., której nie zlecałam zamiast klikać "akceptuj' zadzwoniłabym na policję. Cala filozofia. Równie dobrze można portfel zostawić na ławce w parku, to tak samo jak zaakceptować niezleconą transakcję. i nie piszę o Cudaczku, tylko ogólnie. I daj juz dziewczyno spokój.

Czy ty naprawde nie rozumiesz?
System nie zablokowal wyplaty 2800zl w ciagu 5-10min, u klienta ktory nie uzywa tej uslugi. Rozumie, ze ludzie musza byc bez gotowki, bez karty. I rozumie, ze masz emergency i musisz wyplacic 100zl albo 200. Ale nie kwote, ktora zeruje konto.

Myślę, że to Ty nie nadążasz za współczesnym światem i nie rozumiesz (pisze się rozumiem). Ostatnio z nowego konta płaciłam 1800 zł w warsztacie samochodowym, gdyby bank sam sobie zablokował mi tę kwotę, bo jemu się wydaje, że jak pierwszy raz czymś płacę, to nie wiem co robię, to zamiast podziękować bankowi to bym go zmieniła. To nie bank decyduje na co klient ma ochotę wydać swoje pieniądze. Akceptuje transakcję, to wie co robi. A ze pierwszy raz - taką ma potrzebę. I nie Tobie decydować dla kogo duże pieniądze to 100 zł, a dla kogo 2800. Btw te pieniądze były wypłacone w 2 ratach - raz 2 tys., drugi raz 800 zł, czyli transakcja była potwierdzona dwa razy, z tego co ja rozumiem.  

@[email protected]

Cytuj wiadomość#6715134 piątek, 10 lipiec 2020, 15:16:15
superloser napisał(a):

@[email protected] napisał(a):

superloser napisał(a):

asantesana napisał(a):

superloser napisał(a):

picola napisał(a):

Superloser mam wrażenie, że nie masz pojęcia jak działa blik, a to naprawdę bezpieczna i wygodna forma płatności. Jeżeli ktoś nie czuje się na siłach korzystać z bankowości internetowej, niech korzysta z tradycyjnej. I oczywiście żal mi Cudaczka, ale przestań pisać, głupoty, że blik nie jest bezpieczny. I podstawowa zasada to czytamy co zatwierdzamy.

Czytac a rozumiec to dwie rozne sprawy. Jakby byl tak bezpieczny,  to by ludzie nie tracili kasy. Zaakceptuje strate 10-100zl, ale nie 2800zl z konta, ktore generalnie Blika nie uzywa.
Bo albo klient jest nieudolny albo usługa. 

A Ty dalej swoje, portfele też kradną, to znaczy, że portfel jest nieudolny? Blik to jest jedna z bezpieczniejszych możliwości teraz, korzystam nagminnie i widząc prośbę o zaakceptowanie wypłaty 2 tys., której nie zlecałam zamiast klikać "akceptuj' zadzwoniłabym na policję. Cala filozofia. Równie dobrze można portfel zostawić na ławce w parku, to tak samo jak zaakceptować niezleconą transakcję. i nie piszę o Cudaczku, tylko ogólnie. I daj juz dziewczyno spokój.

Czy ty naprawde nie rozumiesz?
System nie zablokowal wyplaty 2800zl w ciagu 5-10min, u klienta ktory nie uzywa tej uslugi. Rozumie, ze ludzie musza byc bez gotowki, bez karty. I rozumie, ze masz emergency i musisz wyplacic 100zl albo 200. Ale nie kwote, ktora zeruje konto.


W ramach konta każdy klient może dowolnie ustalić limity, a 2800 to też nie transakcja na pół miliona, żeby wzbudziła jakieś podejrzenia banku. Bez przesady...

Wiesz, to konto to raczej  osobiste a bank powinien zabezpieczac srodki kazdego klienta, bez wzgledu, Czy klient ma milion czy 100zl na koncie.


Zabezpieczać w jaki sposób? Blokując każdą płatność, dzwoniąc czy jak?

magdalena-chili

Cytuj wiadomość#6715137 piątek, 10 lipiec 2020, 15:21:30
@[email protected] napisał(a):

superloser napisał(a):

@[email protected] napisał(a):

superloser napisał(a):

asantesana napisał(a):

superloser napisał(a):

picola napisał(a):

Superloser mam wrażenie, że nie masz pojęcia jak działa blik, a to naprawdę bezpieczna i wygodna forma płatności. Jeżeli ktoś nie czuje się na siłach korzystać z bankowości internetowej, niech korzysta z tradycyjnej. I oczywiście żal mi Cudaczka, ale przestań pisać, głupoty, że blik nie jest bezpieczny. I podstawowa zasada to czytamy co zatwierdzamy.

Czytac a rozumiec to dwie rozne sprawy. Jakby byl tak bezpieczny,  to by ludzie nie tracili kasy. Zaakceptuje strate 10-100zl, ale nie 2800zl z konta, ktore generalnie Blika nie uzywa.
Bo albo klient jest nieudolny albo usługa. 

A Ty dalej swoje, portfele też kradną, to znaczy, że portfel jest nieudolny? Blik to jest jedna z bezpieczniejszych możliwości teraz, korzystam nagminnie i widząc prośbę o zaakceptowanie wypłaty 2 tys., której nie zlecałam zamiast klikać "akceptuj' zadzwoniłabym na policję. Cala filozofia. Równie dobrze można portfel zostawić na ławce w parku, to tak samo jak zaakceptować niezleconą transakcję. i nie piszę o Cudaczku, tylko ogólnie. I daj juz dziewczyno spokój.

Czy ty naprawde nie rozumiesz?
System nie zablokowal wyplaty 2800zl w ciagu 5-10min, u klienta ktory nie uzywa tej uslugi. Rozumie, ze ludzie musza byc bez gotowki, bez karty. I rozumie, ze masz emergency i musisz wyplacic 100zl albo 200. Ale nie kwote, ktora zeruje konto.


W ramach konta każdy klient może dowolnie ustalić limity, a 2800 to też nie transakcja na pół miliona, żeby wzbudziła jakieś podejrzenia banku. Bez przesady...

Wiesz, to konto to raczej  osobiste a bank powinien zabezpieczac srodki kazdego klienta, bez wzgledu, Czy klient ma milion czy 100zl na koncie.


Zabezpieczać w jaki sposób? Blokując każdą płatność, dzwoniąc czy jak?

Dokładnie tak. Nie można każdej kwoty blokować klientowi. Klient dostaje narzędzia - LIMITY zarządzane samodzielnie. Jeśli nie chcę korzystać z BLIK, to zeruję limity, jeśli nie chcę żeby ktoś poza granicami kraju użył mojej karty, to blokuję takie transakcje. To naprawdę nie jest wiele zachodu i nie trzeba być Einsteinem, by ustawić sobie takie zabezpieczenia. A jeśli nie wiem i nie jestem pewna to dzwonię na infolinię (niektóre banki mają 24h infolinie!) i pytam, konsultant zawsze mi poradzi i pokieruje. 

Jak się ktoś rozwali w rowie autem to też się nie wini producenta aut. emotka  

magdalena-chili

Cytuj wiadomość#6715145 piątek, 10 lipiec 2020, 15:42:10
superloser napisał(a):

 bank kontroluje wyplaty - bo kasa z nieba nie spada

a powiedz mi, który bank tak sprawdza wszystkie wypłaty? chętnie się przeniosę emotka  
0 0

kermit

Cytuj wiadomość#6715148 piątek, 10 lipiec 2020, 15:44:20
superloser napisał(a):

magdalena-chili napisał(a):

@[email protected] napisał(a):


Dokładnie tak. Nie można każdej kwoty blokować klientowi. Klient dostaje narzędzia - LIMITY zarządzane samodzielnie. Jeśli nie chcę korzystać z BLIK, to zeruję limity, jeśli nie chcę żeby ktoś poza granicami kraju użył mojej karty, to blokuję takie transakcje. To naprawdę nie jest wiele zachodu i nie trzeba być Einsteinem, by ustawić sobie takie zabezpieczenia. A jeśli nie wiem i nie jestem pewna to dzwonię na infolinię (niektóre banki mają 24h infolinie!) i pytam, konsultant zawsze mi poradzi i pokieruje. 

Jak się ktoś rozwali w rowie autem to też się nie wini producenta aut. emotka  

Producent aut nie kontroluje twoich zdolnosci za kierownica, ale bank kontroluje wyplaty - bo kasa z nieba nie spada  emotka  

Brak logiki w Twojej wypowiedzi. Tak jak producent aut nie sprawdza umiejętności w zakresie prowadzenia auta tak bank nie sprawdza umiejętności klienta w zakresie korzystania z konta, ustawiania limitów, potwierdzania transakcji itd. . Ma za to pracowników w placówkach i na infoliniach, którzy służą pomocą. 

luki28

Cytuj wiadomość#6715151 piątek, 10 lipiec 2020, 15:47:00
superloser napisał(a):

magdalena-chili napisał(a):

@[email protected] napisał(a):

superloser napisał(a):

@[email protected] napisał(a):

superloser napisał(a):

asantesana napisał(a):

superloser napisał(a):

picola napisał(a):

Superloser mam wrażenie, że nie masz pojęcia jak działa blik, a to naprawdę bezpieczna i wygodna forma płatności. Jeżeli ktoś nie czuje się na siłach korzystać z bankowości internetowej, niech korzysta z tradycyjnej. I oczywiście żal mi Cudaczka, ale przestań pisać, głupoty, że blik nie jest bezpieczny. I podstawowa zasada to czytamy co zatwierdzamy.

Czytac a rozumiec to dwie rozne sprawy. Jakby byl tak bezpieczny,  to by ludzie nie tracili kasy. Zaakceptuje strate 10-100zl, ale nie 2800zl z konta, ktore generalnie Blika nie uzywa.
Bo albo klient jest nieudolny albo usługa. 

A Ty dalej swoje, portfele też kradną, to znaczy, że portfel jest nieudolny? Blik to jest jedna z bezpieczniejszych możliwości teraz, korzystam nagminnie i widząc prośbę o zaakceptowanie wypłaty 2 tys., której nie zlecałam zamiast klikać "akceptuj' zadzwoniłabym na policję. Cala filozofia. Równie dobrze można portfel zostawić na ławce w parku, to tak samo jak zaakceptować niezleconą transakcję. i nie piszę o Cudaczku, tylko ogólnie. I daj juz dziewczyno spokój.

Czy ty naprawde nie rozumiesz?
System nie zablokowal wyplaty 2800zl w ciagu 5-10min, u klienta ktory nie uzywa tej uslugi. Rozumie, ze ludzie musza byc bez gotowki, bez karty. I rozumie, ze masz emergency i musisz wyplacic 100zl albo 200. Ale nie kwote, ktora zeruje konto.


W ramach konta każdy klient może dowolnie ustalić limity, a 2800 to też nie transakcja na pół miliona, żeby wzbudziła jakieś podejrzenia banku. Bez przesady...

Wiesz, to konto to raczej  osobiste a bank powinien zabezpieczac srodki kazdego klienta, bez wzgledu, Czy klient ma milion czy 100zl na koncie.


Zabezpieczać w jaki sposób? Blokując każdą płatność, dzwoniąc czy jak?

Dokładnie tak. Nie można każdej kwoty blokować klientowi. Klient dostaje narzędzia - LIMITY zarządzane samodzielnie. Jeśli nie chcę korzystać z BLIK, to zeruję limity, jeśli nie chcę żeby ktoś poza granicami kraju użył mojej karty, to blokuję takie transakcje. To naprawdę nie jest wiele zachodu i nie trzeba być Einsteinem, by ustawić sobie takie zabezpieczenia. A jeśli nie wiem i nie jestem pewna to dzwonię na infolinię (niektóre banki mają 24h infolinie!) i pytam, konsultant zawsze mi poradzi i pokieruje. 

Jak się ktoś rozwali w rowie autem to też się nie wini producenta aut. emotka  

Producent aut nie kontroluje twoich zdolnosci za kierownica, ale bank kontroluje wyplaty - bo kasa z nieba nie spada  emotka  

Bank też nie kontroluje ludzkiej naiwności i co to dużo gadać - głupoty. Nie można każdego traktować jak dziecko i prowadzić za rączkę. A jak ktoś nie ogarnia takich rzeczy to przykro mi - może nie powinien w ogóle korzystać z usług bankowych skoro go to przerasta