Reklama na e-Konkursy.info

Poczta kradnie

ziolko

Cytuj wiadomość#3530082 czwartek, 8 lipiec 2010, 10:53:28
poza tym następnym razem wysyłaj listy polecone, i dopisz, że listy zwykłe, nierejstrowane wysyłasz NA RYZYKO KUPUJ¡CEGO - niech wiedzą, że w razie zagubienia listu przez pocztę nie ponosisz odpowiedzialności za to i nie będziesz stratna.

Taki zapis działa na kupujących, bo nie chcą 2 razy tracić
0 0

swibek

Cytuj wiadomość#3530085 czwartek, 8 lipiec 2010, 10:53:42
cayenne napisał(a):

wysłałem kilkanaście tysięcy listów poleconych
kilkaset pobrań
zwykłe listy sporadycznie
poza moimi opóźnieniami nie ma co narzekać.
Wysyłajcie wszystko poleconymi, nigdy wartościowe rzeczy nie powinny być wysyłane listami zwykłymi (lub też priorytetami, zawsze za potwierdzeniem odbioru).
Należy pamiętać również że listy polecone w przypadku zaginięcia to odszkodowanie (po 30 dniach) ok 110 zł.
Z wszystkich wysłanych listów może z 20 nie doszło, ale nie będzie to nawet 1 promil całości.
Terminowość różna- najgorzej z moją, a poczta jako tako sobie radzi.


no wszystko OK.. emotka tylko nieraz organizator WYMAGA wysłania zgłoszenia listem zwykłem (może być priorytet) a nie poleconym. I co wtedy? Ryzyko! Dojdzie czy nie dojdzie? A jak wyślesz listem polconym to dojdzie napewno tylko odeślą spowrotem, bo na tą konkretną skrytkę pocztową organizator nie odbierze.. i tak źle i tak niedobrze.. emotka ale jeśli chodzi o przesyłki między nami forumowiczami to tylko polecone!! emotka
0 0

kinga1

Cytuj wiadomość#3530093 czwartek, 8 lipiec 2010, 10:54:46
ladylisa napisał(a):

słuchajcie popełniłam blad i wysłałam komus z allegro przesyłke priorytetem (listem) i list nie doszedł -minęło 9 dni. Czy w jakikolwiek sposób mogę złóżyc reklamacje po 14 dniach? Jesli przesylka zaginela kto traci kase ja jako sprzedajacy czy kupujacy?


jak na poczte 9 dni to mało poczekaj jeszcze a dojdzie
0 0

Gość

Cytuj wiadomość#3531311 czwartek, 8 lipiec 2010, 05:09:18
ladylisa napisał(a):

słuchajcie popełniłam blad i wysłałam komus z allegro przesyłke priorytetem (listem) i list nie doszedł -minęło 9 dni. Czy w jakikolwiek sposób mogę złóżyc reklamacje po 14 dniach? Jesli przesylka zaginela kto traci kase ja jako sprzedajacy czy kupujacy?



nie tak laska z allegro załatwiła a list doszedł po 3 tygodniach. kasy oddać nie chciała bo twierdziła, że ona nie ma gwarancji, że ja nie dostałam przesyłki a wybrałam polecony i zapłaciłam za polecony ekonomiczny!
ja zgłosiłam sprawę na allegro bo ciuchy potrzebne były mi na wesele i zamówiłam je dwa tyg przed imprezką a doszły tydzień po!!!
0 0

Gość

Cytuj wiadomość#3531328 czwartek, 8 lipiec 2010, 05:19:12
a sprawdziłaś datę na pieczątce? bo albo nadawcy się nie spieszyło z nadaniem, albo poczta zawiodła... jeśli poczta, to takich rzeczy nie zgłasza się allegro
0 0

cayenne

Cytuj wiadomość#3535839 sobota, 10 lipiec 2010, 09:03:45
A jak udowodnisz poczcie że faktycznie wysłałaś ten list ??
Musisz mieć potwierdzenie wysyłki, a potwierdzenie ma się tylko gdy się wysyła listy polecone
0 0

Gość

Cytuj wiadomość#3535862 sobota, 10 lipiec 2010, 09:14:00
wiele osób złości się, że długo czeka na kupione na allegro rzeczy a nie pomyśli, że sprzedający też czeka - na swoją kasę

czasami kupujący wciskają kit, że już zapłacili, a tymczasem trzeba się upominać i jak się zobaczy datę wpłaty, to ręce opadają...
nie wiem, czy ktoś liczy, że dostanie coś za friko...

przy wpłatach pieniążków na poczcie czy w kasie banku czas działa na nasza niekorzyść

poza tym fajną sprawą przy wysyłce są takie żółte druczki - potwierdzenie odbioru, które poczta musi zwrócić do nadawcy
0 0

Gość

Cytuj wiadomość#3535884 sobota, 10 lipiec 2010, 09:23:21
ladylisa napisał(a):

słuchajcie popełniłam blad i wysłałam komus z allegro przesyłke priorytetem (listem) i list nie doszedł -minęło 9 dni. Czy w jakikolwiek sposób mogę złóżyc reklamacje po 14 dniach? Jesli przesylka zaginela kto traci kase ja jako sprzedajacy czy kupujacy?



ja zrobiłam też kiedyś ten sam bład, sprzedajacy zgodził się poczekać dłuzej a przesyłka i tak nie dotarła wiec musiałam zwrócić pieniadze
0 0

Gość

Cytuj wiadomość#3535903 sobota, 10 lipiec 2010, 09:35:52
jolcia12 napisał(a):

ladylisa napisał(a):

słuchajcie popełniłam blad i wysłałam komus z allegro przesyłke priorytetem (listem) i list nie doszedł -minęło 9 dni. Czy w jakikolwiek sposób mogę złóżyc reklamacje po 14 dniach? Jesli przesylka zaginela kto traci kase ja jako sprzedajacy czy kupujacy?



ja zrobiłam też kiedyś ten sam bład, sprzedajacy zgodził się poczekać dłuzej a przesyłka i tak nie dotarła wiec musiałam zwrócić pieniadze



ja też mam taka nauczkę i już nie ślę zwykłymi priorytetami

po jakimś czasie jednak wyszło szydło z worka, bo kupujący niejednego allegrowicza, który słał listem zwykłym, tak oszukiwał

skoro nie ma potwierdzenia, że się przesyłkę listową wysłało, nie ma też dowodu, że ktoś ją otrzymał
taka wolna amerykanka
0 0

cayenne

Cytuj wiadomość#3536616 sobota, 10 lipiec 2010, 03:48:36
krynia napisał(a):

wiele osób złości się, że długo czeka na kupione na allegro rzeczy a nie pomyśli, że sprzedający też czeka - na swoją kasę

czasami kupujący wciskają kit, że już zapłacili, a tymczasem trzeba się upominać i jak się zobaczy datę wpłaty, to ręce opadają...
nie wiem, czy ktoś liczy, że dostanie coś za friko...

przy wpłatach pieniążków na poczcie czy w kasie banku czas działa na nasza niekorzyść

poza tym fajną sprawą przy wysyłce są takie żółte druczki - potwierdzenie odbioru, które poczta musi zwrócić do nadawcy


Za te fajne żółte druczki trzeba płacić.
Inpost który wszedł 2 lata temu jest jaki jest, ale ma system śledzenia każdej nadanej przesyłki.
Kurierzy mają to samo
0 0

Gość

Cytuj wiadomość#3536626 sobota, 10 lipiec 2010, 03:57:39
cayenne napisał(a):

krynia napisał(a):

wiele osób złości się, że długo czeka na kupione na allegro rzeczy a nie pomyśli, że sprzedający też czeka - na swoją kasę

czasami kupujący wciskają kit, że już zapłacili, a tymczasem trzeba się upominać i jak się zobaczy datę wpłaty, to ręce opadają...
nie wiem, czy ktoś liczy, że dostanie coś za friko...

przy wpłatach pieniążków na poczcie czy w kasie banku czas działa na nasza niekorzyść

poza tym fajną sprawą przy wysyłce są takie żółte druczki - potwierdzenie odbioru, które poczta musi zwrócić do nadawcy


Za te fajne żółte druczki trzeba płacić.
Inpost który wszedł 2 lata temu jest jaki jest, ale ma system śledzenia każdej nadanej przesyłki.
Kurierzy mają to samo



ja już wolę dać te 2 zł, niż potem narzekać

z reguły poza ceną towaru kupujący pokrywa koszt przesyłki , gdzie wliczam nie tylko opłatę za paczkę lub polecony, ale również za opakowanie (pudełko lub bąbelkowa koperta) i potwierdzenie odbioru

za list jest to więc ok. 10 zł, za paczkę 20
0 0

Gość

Cytuj wiadomość#3536669 sobota, 10 lipiec 2010, 04:23:08
ja mam ostatnio problemy z Płace Z Allegro. Kupuję jednego dnia ze 3 rzeczy 2 wpłaty dochodzą normalnie a 1 podobno nie dochodzi-dopiero po jakimś tygodniu i niewiadomo kto to kłamie.. emotka
0 0

cayenne

Cytuj wiadomość#3537359 sobota, 10 lipiec 2010, 10:12:34
ja już wolę dać te 2 zł, niż potem narzekać

z reguły poza ceną towaru kupujący pokrywa koszt przesyłki , gdzie wliczam nie tylko opłatę za paczkę lub polecony, ale również za opakowanie (pudełko lub bąbelkowa koperta) i potwierdzenie odbioru
Swego czasu wysyłałem ok 50 przesyłek dzień w dzień (planuję wrócić do takiej ilości).
Jak łatwo policzyć 50 x 30 x 2 daje pensję dla osoby pakującej towar, a zwrotki bo tak nazywa się żółte karteczki tylko siały by dodatkowy zamęt u mnie
0 0

ziolko

Cytuj wiadomość#3545767 środa, 14 lipiec 2010, 11:56:31
warto poczytać - Zobacz, jak kantują firmy kurierskie

http://www.hotmon...rmy-kurierskie-14518

0 0

Gość

Cytuj wiadomość#3578555 czwartek, 29 lipiec 2010, 07:53:23
wyslalam voucher do kina listem poleconym ekonomicznym. Minelo 3 tyg, a list nie doszedl. Zlozylam reklamacje. Tylko co dalej? Jak dlugo bede czekac na odpowiedz i czy poczta jest skora do wyplaty odszkodowania czy po prostu mnie oleja?? Orientuje sie ktos?
0 0

2904314

Cytuj wiadomość#3578566 czwartek, 29 lipiec 2010, 07:55:31
angusia napisał(a):

wyslalam voucher do kina listem poleconym ekonomicznym. Minelo 3 tyg, a list nie doszedl. Zlozylam reklamacje. Tylko co dalej? Jak dlugo bede czekac na odpowiedz i czy poczta jest skora do wyplaty odszkodowania czy po prostu mnie oleja?? Orientuje sie ktos?




ja kiedys dostalam odszkodowanie. Wartość przesylki + koszt wysłania. Najpierw dostalam list o rozpatrzeniu reklamacji, a potem listek przyniosl pieniazki do domu emotka
0 0

anialistopad

Cytuj wiadomość#3578575 czwartek, 29 lipiec 2010, 07:56:24
Wysłałam list polecony 1 czerwca i niby nie dotarł złożyłam reklamację i żądam odszkodowania 300 zł. tyle ile była wartość nagrody , zobaczymy co z tym zrobi nasza poczta polska bo ja na pewno im nie podaruję.
0 0

ziolko

Cytuj wiadomość#3578612 czwartek, 29 lipiec 2010, 08:03:22
kaki76 napisał(a):

Wysłałam list polecony 1 czerwca i niby nie dotarł złożyłam reklamację i żądam odszkodowania 300 zł. tyle ile była wartość nagrody , zobaczymy co z tym zrobi nasza poczta polska bo ja na pewno im nie podaruję.




radzę Ci zadzwonić na infolinię poczty i dowiedzieć się, czy faktycznie list nie dotarł. Albo na pocztę najbliższą adresatowi. Podajesz numer przesyłki i ktoś sprawdza i mówi, czy został odebrany czy nie.

Co do zwrotu kosztów, to chyba jest określona kwota, jaką poczta zwraca. W przypadku litu poleconego 20x koszt wysyłki a jak paczka to 50x... ale sprawdzę na wszelki wypadek, czy się nie pomyliłam.
0 0

ziolko

Cytuj wiadomość#3578647 czwartek, 29 lipiec 2010, 08:09:28
sprawdziłam ---->>>>

w przypadku listu poleconego maksymalna kwota odszkodowania to jest 50 x cena listu poleconego czyli 2,20 zł - 110 zł (????)


w przypadku paczki - 10 x koszt wysyłki (zależny od wagi oczywiście)

dowiedziałam się od pani z infolinii poczty.

Śledzenie przesyłek na stronie poczty - tylko nowe numery składające się z 20 cyfr. Te stare 9cyfrowe nie działają

Infolinia poczty - Nowa infolinia! 0 801 333 444, 0 43 842 06 00 (dla telefonów komórkowych)
0 0

anialistopad

Cytuj wiadomość#3578672 czwartek, 29 lipiec 2010, 08:14:08
ziolko napisał(a):

sprawdziłam ---->>>>

w przypadku listu poleconego maksymalna kwota odszkodowania to jest 50 x cena listu poleconego czyli 2,20 zł - 110 zł (????)


w przypadku paczki - 10 x koszt wysyłki (zależny od wagi oczywiście)

dowiedziałam się od pani z infolinii poczty.

Śledzenie przesyłek na stronie poczty - tylko nowe numery składające się z 20 cyfr. Te stare 9cyfrowe nie działają

Infolinia poczty - Nowa infolinia! 0 801 333 444, 0 43 842 06 00 (dla telefonów komórkowych)


dzięki tak zrobię
0 0