Nasz serwis prowadzony przez Adriana Pionkę wraz naszymi partnerami wymienionymi w Polityce
Prywatności wykorzystuje pliki cookies zapisywane na Twoim urządzeniu i inne technologie do
zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania
ruchu na stronie i w Internecie.
Przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między
innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie
loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i
dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak
również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług Administratora. Dane te są przetwarzane do
czasu istnienia uzasadnionego interesu lub do czasu złożenia przez Ciebie sprzeciwu wobec
przetwarzania.
Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie naszym podwykonawcom, tj. dostawcom usług informatycznych
i/lub partnerom wymienionym w
Polityce
Prywatności.
Przysługuje Ci prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz
prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie
bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Posiadasz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
W międzyczasie federacja konsumentów dała mi 2 porady i tu cytuje:
....
W mojej opinii wskazany zapis regulaminu może nosić cechy klauzuli niedozwolonej określonej w przepisie art. 385 kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025 z późn. zm.). Stosownie do treści tegoż przepisu:
Art. 385
§ 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nieuzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.
§ 2. Jeżeli postanowienie umowy zgodnie z § 1 nie wiąże konsumenta, strony są związane umową w pozostałym zakresie.
§ 3. Nieuzgodnione indywidualnie są te postanowienia umowy, na których treść konsument nie miał rzeczywistego wpływu. W szczególności odnosi się to do postanowień umowy przejętych z wzorca umowy zaproponowanego konsumentowi przez kontrahenta.
§ 4. Ciężar dowodu, że postanowienie zostało uzgodnione indywidualnie, spoczywa na tym, kto się na to powołuje.
Z Pana wiadomości wynika, że zgodnie z przytoczonym zapisem umownym przedsiębiorca nie tylko ma prawo do jednostronnej zmiany umowy, ale przyznał sobie także uprawnienie do stwierdzania zgodności przesyłki z regulaminem bez powiadamiania o tym konsumenta. W mojej opinii takie sformułowania umowne powodują nieuzasadnioną przewagę przedsiębiorcy nad konsumentem, który nie ma narzędzi zweryfikowania podstaw żądania przedsiębiorcy co do dodatkowej opłaty.
W tym miejscu wyjaśniam, że od 17.04.2016 roku obowiązują nowe zasady dotyczące kontroli postanowień wzorców umów. W wyniku zmian klauzule niedozwolone nie są wpisywane już do rejestru klauzul niedozwolonych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pomimo tego nadal zakazane jest stosowanie przez przedsiębiorców we wzorcach umowy klauzul abuzywnych wpisanych do rejestru.
Obecnie ostatecznie o tym czy dany zapis stanowi klauzulę niedozwoloną decyduje sąd w indywidualnym postępowaniu sądowym (kontrola incydentalna wzorca umowy) lub Prezes UOKiK.
Pamiętać należy, że w postępowaniu sądowym konsument dochodzi konkretnych roszczeń lub broni się przed roszczeniami przedsiębiorcy (np. zapłata, wymiana towaru itp.), a kwestię stosowania lub nie klauzuli sąd rozpatruje niejako pobocznie – nie jest to główny przedmiot procesu.
Równocześnie wskazuję, że od 17.04.2016 roku kompetencję do badania czy zapis jest klauzulą niedozwoloną posiada również Prezes UOKiK i do niego można zgłaszać fakt podejrzenia stosowania niedozwolonych zapisów umownych.
Biorąc pod uwagę okoliczności sprawy oraz informacje zawarte powyżej w mojej ocenie nie powinien Pan ponosić dodatkowych opłat bez co najmniej wskazania przyczyny nałożenia takiej opłaty albo zwrócenia się do Pana z zapytaniem, czy zgadza się Pan na dodatkową opłatę, czy rezygnuje z umowy.
Zatem w chwili obecnej – ponieważ Pana działanie nie przyniosło efektów – proponuję wstrzymać się od zapłaty i zwrócić się powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów albo organizacji konsumenckiej w celu podjęcia pisemnej interwencji w Pana sprawie.
.....
2
....
Szanowny Panie,
w mojej ocenie działanie przedsiębiorcy ewidentnie ma na celu uchylenie się od odpowiedzialności i zniechęcenie konsumenta do dochodzenia roszczeń. W mojej ocenie ponieważ Pana działanie nie przynosi efektów – proponuję zwrócić się powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów albo organizacji konsumenckiej w celu podjęcia pisemnej interwencji w Pana sprawie.
Dane teleadresowe wskazanych podmiotów można ustalić na stronach: http://mapa.fupp.org.pl/ lub www.uokik.gov.pl.
......
Kończyc wysyłając kurierem zabezpieczajcie się zdjęciami bo może na Wam przydarzy się podobna sytuacja. W mojej kurier zawyżył wymiar o 3 cm i przysyłka już była paletowa. Zdjęcia mi pomogły. Drążąc temat dowiedziałem się również, że nie jestem jedynym któremu kurier UPS chciał podnieść cene. Walczacie i nie dajcie się nastraszyć, bo nie tylko chodzi o pieniądze, ale o nauczkę dla tej bandy ) Argumenty o nowoczesnych maszynach to tylko pic na wodę . Jakby ktoś miał pytania to prv
Pozdrawiam Wyświetl w wątku >>
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
Moja historia wygląda mniej więcej tak:
Wysłałem paczkę firma Sendit - kurierem UPS - koszt 75 zł - paczka regularne kształty wymiarowo weszła
Po miesiącu czasu od wysłania otrzymałem informacje, że źle podałem wymiary i firma transportowa wystawiła korektę - dopłate za przekroczenie gabarytu. (kwota:coś ponad 100 zł)
Złożyłem reklamacje, bo paczkę dokładnie zmierzyłem przed wysłaniem, dodatkowo miałem zdjęcia pudełka na której podane były dokładne wymiary. Sendit - 12/06/2018 przekazał reklamacje do UPS . Prawie miesiąc trwało rozpatrywanie reklamacji 06/07/2018 - odpowiedz negatywna w której nie otrzymałem żadnej logicznej odpowiedzi na moje argumenty tylko regułkę - informacje że ultranowoczesne maszyny mierzą paczki bez możliwości popełnienia \"błędu ludzkiego\". Cytuje:
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na zgłoszenie chcielibyśmy poinformować, iż przewoźnik nie mógł pozytywnie ustosunkować się do Państwa roszczeń.
Uzasadnienie przesłane przez firmę kurierską: \"W odpowiedzi na reklamację dotyczącą przesyłki o numerze ....... uprzejmie informuję, iż zostało zakończone postępowanie wyjaśniające.
Stawki obowiązujące w firmie UPS naliczane są na podstawie kilku czynników, w tym wagi i rozmiarów.
UPS zastrzega sobie prawo do naliczenia opłaty za dodatkową obsługę dla każdej paczki, która w ocenie UPS wymaga specjalnej obsługi.
Weryfikacja wagi i wymiarów odbywa się automatycznie za pomocą nowoczesnych urządzeń pomiarowych posiadających międzynarodowe Certyfikaty bez możliwości popełnienia \"błędu ludzkiego\", czy też innych czynników jakie mogłby nastąpić przy zwykłym pomiarze (manualnym).
Ponadto informuję, iż zgodnie z Ogólnymi Warunkami Świadczenia Usług UPS pkt. 1A \"Przewodnik zawiera istotne informacje szczegółowe na temat usług świadczonych przez UPS, z którymi nadawca powinien się zapoznać i które stanowią element umowy pomiędzy UPS a nadawcą.\"
Dana paczka jest traktowana jako \"Duża paczka\", kiedy jej długość oraz obwód [ obwód=(2x szerokość)+(2 x wysokość)]łącznie wynoszą więcej niż 330 cm, ale nie przekraczają maksymalnego rozmiaru UPS wynoszącego 419 cm. W przypadku dużych paczek stosowana jest minimalna waga podlegająca opłacie wynosząca 40 kg.Ponadto zostanie zastosowana opłata za dużą paczkę.Opłata dodatkowa wynosi 129,25 pln za paczkę dodana do podstawowego kosztu przesyłki.
Pragnę przy tym podkreślić, iż takie czynniki jak: sposób zabezpieczenia do transportu, rodzaj i kształt, a więc zawartość przesyłki przekładają się na końcowy wymiar paczki.
W związku z powyższym reklamacja do w/w przesyłki nie może być uznana. \"
Ewentualne odwołanie prosimy kierować do serwisu Sendit, odpowiadając w formularzu reklamacyjnym. Termin złożenia odwołania to 7 dni.
Następnego dnia 07/07/2018 złożyłem odwołanie do reklamacji w której wymieniłem kilka argumentów w których nie zgadzam się z decyzją. Podważając pomiar wykonywane przez kuriera, prosząc o szczegóły dokonania pomiaru, kiedy został wykonany, w jakich warunkach dokonano pomiaru. Dołączyłem zdjęcie pudełka. 11/07/2018 Sendit przesłał moja reklamacje do UPS. Od tego czasu przez 2 miesiące czekałem na odpowiedz z Sendit/UPS. W międzyczasie dostawałem na maila informację o procedurze windykacji, odsetkach które mi naliczają za zwłokę. Dzwonili do mnie z windykacji ale się nie ugiąłem straszeniu
Sendit domagał się ode mnie zapłaty za wystawiona korektę , z uwagi na przekroczenie czasu na wpłate sprawe skierował do windykacji. Ja czekałem na odpowiedz na reklamacje około 60 dni i nie mogłem uzyskać odpowiedzi. Sam nie byłęm stroną i w UPS nic nie mogłem wskórać bo to Sendit zawarł umowe na wysłanie mojej paczki.
W regulaminie UPS znalazłem zapisy o terminach rozpatrzenia reklamacji, które mi pomogły:
\"PROCEDURY REKLAMACYJNEJ UPS, tak by było łatwiej: §9 W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji dotyczącej krajowych przesyłek kurierskich w całości lub w części, reklamujący może wnieść odwołanie do UPS w terminie 14 dni od jej doręczenia. UPS rozpoznaje takie odwołanie niezwłocznie i informuje reklamującego o wyniku rozpatrzenia odwołania w TERMINIE NIE DŁUŻSZYM NIŻ 30 DNI od dnia otrzymania takiego odwołania. Postanowienia § 8 pkt 1) – 5) i 7) stosuje się odpowiednio. Informacja o wyniku rozpatrzenia odwołania powinna również zawierać pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia odszkodowania w postępowaniu sądowym, albo mediacyjnym przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej albo przed stałym polubownym sądem konsumenckim przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.\"
Terminy zostały przekroczone, na moje prośby o przyśpieszenie Sendit odpowiadał:
Szanowni Państwo,
Ponaglenie zostało przesłane do przewoźnika. Jak tylko otrzymamy decyzję to przekażemy jej treść.
Z poważaniem,
.....
i tak prare razy
17/8/2018 - wysłałem do Sendit pismo o zakończenie reklamacji z tytułu przekroczenia terminów powołując się na ustawe:
\" Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014. 827) Art. 7a. 1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. 2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację. 3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.\" Wyświetl w wątku >>
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
Wyprawka Lego z 2 etapu, zapakuj co dobre Wyświetl w wątku >>
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
czy do wszystkich już dotarły koszulki z Tymbark Słowa dają moc ? Wyświetl w wątku >>
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
scofield
Postów 430
Data rejestracji 04.11.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane