Nasz serwis prowadzony przez Adriana Pionkę wraz naszymi partnerami wymienionymi w Polityce
Prywatności wykorzystuje pliki cookies zapisywane na Twoim urządzeniu i inne technologie do
zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania
ruchu na stronie i w Internecie.
Przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między
innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie
loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i
dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak
również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług Administratora. Dane te są przetwarzane do
czasu istnienia uzasadnionego interesu lub do czasu złożenia przez Ciebie sprzeciwu wobec
przetwarzania.
Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie naszym podwykonawcom, tj. dostawcom usług informatycznych
i/lub partnerom wymienionym w
Polityce
Prywatności.
Przysługuje Ci prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz
prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie
bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Posiadasz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
Gość: nikawera
Gość: jolcia12
Moim zdaniem kupujacemu szybko znudził się drogi ekspres i chce odzyskać wtopioną kasę.
Gość: xagadee
ależ absolutnie nie wierz mu na słowo
jeśli chce reklamować ekspres, niech go do Ciebie odeśle na swój koszt w ramach reklamacji
Gość: nikawera
Gość: nikawera
ale jesli odesle i ten ekspres faktycznie przecieka to skad mam wiedziec czy to wada fabryczna czy np nie zostal uszkodzony podczas transportu (przesylka nie byla ubezpieczona)? i co wtedy? mam mu zwrocic kase?
Gość: loczeq
Kupując na allegro każdy musi się liczyć z tym że jak coś się stanie ze sprzętem to już jego problem. I w tym przypadku to tylko dobra wola jeśli w ogóle będzie sobie tym zawracał głowę.
Co innego jest jeśli towar dostanie się uszkodzony - ale tym wypadku jak widać po komentarzu kupujący otrzymał sprawny sprzęt który mu się po prostu zepsuł.
Gość: xagadee
Oglądałaś chociaż ten ekspres przed wysłaniem? Nie mówię o przetestowaniu działania, ale o zwykłym obejrzeniu przedmiotu...
Jeśli tak, to zobaczysz uszkodzenie, którego nie było w momencie wysyłki. I postąpisz, jak Ci serce i rozum dyktują. Bo:
- mogło się uszkodzić w transporcie (a sprzedający powinien zapakować tak, aby nic się nie uszkodziło)
- mógł uszkodzić sam kupujący.
Jeśli nie oglądałaś, to masz problem, bo nie wiesz, jak wyglądał sprzęt przed wysłaniem. I postąpisz, jak Ci serce i rozum dyktują.
Ja bym w takiej sytuacji pewnie rozpatrzyła reklamację na korzyść kupującego. Chyba. Ale to ja... Co Ty zrobisz to Twoja sprawa.
Moim zdaniem masz obowiązek przyjęcia sprzętu do reklamacji. Podkreślam: przyjęcia sprzętu do reklamacji, co nie znaczy, że musisz tę reklamację uwzględnić.
Gość: xagadee
A skąd Ci do głowy przyszedł taki wniosek? Bo tyle lat jestem na Allegro i nigdy jakoś na to nie wpadłam.
truskaweczka123
Postów 453
Data rejestracji 12.05.2009
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Gość: loczeq
to już zależy od dobrej woli, jeśli sprzedawca nie prowadzi przedsiębiorstwa tylko sprzedaje jako osoba prywatne to nie wiążą go dyrektywy ue dotyczące reklamowania sprzętu zakupionego na odległość.
kalisto1986
Postów 7986
Data rejestracji 13.01.2009
Punkty karne 0
Konkursy dodane
xagadee ma racje , prawo stoi po stronie kupujacego tzn kupujacy na odleglosc nawet jesli kupuje uzywana rzecz ma prawo odeslac zakup w ciagu 10 dni od zakupu bez podawania przyczyny , natomiast jesli chodzi i gwarancje czyt reklamacje nawet my jako osoba fizyczna musimy ja udzieli i tak samo czy towar jest nowy czy uzywany,
w tej sytuacji na twoim miejscu przyjelabym reklamacje ale zaznaczyla iz o jej udzieleniu zdecydujesz po ogladnieciu przedmioty i jesli wada rzeczywiscie bedzie fabryczna oddasz nowy/naprawiony sprzet ewentualnie pieniadze jesli uznasz wine uzytkownika odeslesz na koszt kupujacego spowrotem i w tej sytuacji mysle ze jesli expres poprostu byl nietrafionym prezent ewentualnie nie spodobal sie kupujacego to zdecydowanie ostudzi jego zapal
kalisto1986
Postów 7986
Data rejestracji 13.01.2009
Punkty karne 0
Konkursy dodane
mylisz sie
kalisto1986
Postów 7986
Data rejestracji 13.01.2009
Punkty karne 0
Konkursy dodane
nikawera dodam tylko od siebie ze nawet jesli przedmiot ma wade nie masz obowiazku zwrotu pieniedzy a mozesz naprawic przedmiot ewentualnie wymienic na inny taki sam i jesli jestes uparta tak bym na twoim miejscu do goscia napisala i czekala na jego reakcje
Gość: loczeq
komentarz pozytywny = zakończenie transakcji
to tak samo jakbys chcal reklamowac kupione uzywane auto po roku powolujac sie na szkode ukryta
art. 557kc jesli kupujacy wie o szkodzie to sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialnosci = kupujacy odbebral sprzet, wiedzial co bieze i zaakceptowal pozytywnym komentarzem
Gość: xagadee
po roku nie możesz, przed upływem roku tak
visserarthur
Postów 4160
Data rejestracji 09.10.2006
Punkty karne 3
Konkursy dodane
kalisto1986
Postów 7986
Data rejestracji 13.01.2009
Punkty karne 0
Konkursy dodane
komentarz pozytywny swiadczy o bezproblemowej transakcji a nei o towarze kupujacy ma prawo reklamowac towar po wykryciu wady towaru a nawet moze to byc pol roku po zakupie
art ktory zacytowales jest dobry ale w tym przypadku w aukcji nie byla zaznaczona wada towaru wiec ni jak nie ma on nic wspolnego z sytuacja to tej sytuacji nalezy wyciagnac art 560
kalisto1986
Postów 7986
Data rejestracji 13.01.2009
Punkty karne 0
Konkursy dodane
o to wlasnie mi chodzi aby poprosic o odeslaniu towaru a wtedy np zostanie on naprawiony jesli jest to kobinator szybko ostudzi to jego zapal
Gość: loczeq
Dlatego wymagane jest aby kupujący wiedzial o wadzie.......musie wiedziec o wadzie w chwili wydania-odbioru rzeczy (funkcja aprobacyjna)
kupujacy otwiera wlacza widzi ze ni dziala - ma prawo zwrocic
kupujacy uzywa sprzet, konczy transakcje, sprzet sie psuje - nie ma prawa do zwrotu
Gość: xagadee
artykuł, który cytujesz mówi o tym, że kupujący wie o wadzie rzeczy w chwili zakupu
Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
§ 2. Gdy przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku albo rzeczy mające powstać w przyszłości, sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili wydania rzeczy.
a co w sytuacji, kiedy kupujący nie wie o wadzie?