Pomocy!!!!

joan

#6460977 Napisano: 08.02.2018 10:08:59
ace napisał(a):

Dzięki dziewczyny emotka Wiedziałam, że mogę na Was liczyć emotka Tak też zrobię, oleję.

A sprzedawałam przez Alledrogo (nie wiem czy to ma znaczenie). A co do oznaczenia "ostrożnie" to przyznam, że nawet nie wiedziałam, że taka istnieje (w sensie specjalny rodzaj przesyłki dla "ostrożnie"). Myślałam, że wszystkie przesyłki są (tzn powinny) być traktowane delikatnie. Na pudełku były naklejki z napisem szkło (w tym co przyszły do mnie). Ale rozumiem, że to nic nie da.
Teraz mam do wysyłki wyciskarkę wartą 1000zeta i się boję by ona nie uległa uszkodzeniu...


Hmm, za właściwe przygotowanie towaru do wysyłki odpowiada nadawca - trochę tutaj zawaliłaś, bo dostałaś towar w opcji "ostrożnie / szkło", ale sama go przekazałaś dalej, jako zwykłą paczkę. Trochę tak, jakbyś otrzymała lodówkę w opcji "ostrożnie / góra / dół", a puściłabyś to dalej ignorując te zapisy.

Firma kurierska / poczta nie wnika, jakie cudze naklejki są na opakowaniu - jeśli się nie wykupi opcji "ostrożnie / szkło", nie ma szans na odszkodowanie.

Co do wyciskarki, wykup odpowiednie ubezpieczenie albo opcję wysyłkową "delikatnie / szkło" i oczywiście koniecznie podaj wartość zawartości na liście przewozowym.
0 0

nkba

#6460980 Napisano: 08.02.2018 10:11:33
ace napisał(a):


Teraz mam do wysyłki wyciskarkę wartą 1000zeta i się boję by ona nie uległa uszkodzeniu...

Owiń dobrze folią bąbelkową i będzie ok emotka
0 0

ace

#6460993 Napisano: 08.02.2018 10:16:53
joan napisał(a):


Hmm, za właściwe przygotowanie towaru do wysyłki odpowiada nadawca - trochę tutaj zawaliłaś, bo dostałaś towar w opcji "ostrożnie / szkło", ale sama go przekazałaś dalej, jako zwykłą paczkę. Trochę tak, jakbyś otrzymała lodówkę w opcji "ostrożnie / góra / dół", a puściłabyś to dalej ignorując te zapisy.

Firma kurierska / poczta nie wnika, jakie cudze naklejki są na opakowaniu - jeśli się nie wykupi opcji "ostrożnie / szkło", nie ma szans na odszkodowanie.

Co do wyciskarki, wykup odpowiednie ubezpieczenie albo opcję wysyłkową "delikatnie / szkło" i oczywiście koniecznie podaj wartość zawartości na liście przewozowym.

no tak, ale wysyłkę z filiżankami ubezpieczyłam na 100zł (zamawiałam kuriera przez sendit - tam nie widziałam opcji do wykupienia pt. "ostrożnie"). Ale rozumiem, że firma kurierska nic nie zrobi bez protokołu szkody?
Czyli nie powinnam w takim razie olewać sprawy? Koleś jeszcze mi pisze, że zbity był spodek "od środka" opakowania, co jego zdaniem technicznie (znawca się znalazł) niemożliwe jest by to on tylko się zbił przy transporcie więc niejako ja wysłałam go już uszkodzonego.

Wyciskarkę już niby mam list przewozowy - ubezpieczyłam ją na 1000zł. Powinno wystarczyć? Da się dokupić jeszcze opcję "ostrożnie w punkcie pickup"?
0 0

ace

#6460999 Napisano: 08.02.2018 10:21:52
nkba napisał(a):

i się boję by ona nie uległa uszkodzeniu... Owiń dobrze folią bąbelkową i będzie ok

Mam ją właśnie w pudełku w którym przyszła do mnie, w pudełku wyłożonym styropianem.

Pierwszy raz mi się zdarzyło coś takiego emotka
0 0

joan

#6461000 Napisano: 08.02.2018 10:22:01
ace napisał(a):

no tak, ale wysyłkę z filiżankami ubezpieczyłam na 100zł (zamawiałam kuriera przez sendit - tam nie widziałam opcji do wykupienia pt. "ostrożnie"). Ale rozumiem, że firma kurierska nic nie zrobi bez protokołu szkody?
Czyli nie powinnam w takim razie olewać sprawy?

Wyciskarkę już niby mam list przewozowy - ubezpieczyłam ją na 1000zł. Powinno wystarczyć? Da się dokupić jeszcze opcję "ostrożnie w punkcie pickup"?


Może i ubezpieczyłaś, ale NORMALNY towar; tymczasem w paczce był towar WRAŻLIWY. Na pewno bez protokołu i zdjęć palcem nie kiwną. Moim zdaniem -> Twoja wina. Ale zrobisz, jak uważasz, niczego nie sugeruję ani nie naciskam emotka

W kwestii wyciskarki: nie wiem, czy się da dokupić. Jeszcze raz podkreślam, że ubezpieczenie obejmuje standardowy towar, a jeśli się okaże, że przewożony był inny... i tak nic nie zrekompensują.

Nieco w temacie, czyli odpowiadając na Twoje zapytanie - najlepiej sprzedawać przez Olx z odbiorem osobistym.
1 ace 0

cherry_coke

#6461004 Napisano: 08.02.2018 10:26:01
ace napisał(a):

Dzięki dziewczyny emotka Wiedziałam, że mogę na Was liczyć emotka Tak też zrobię, oleję.

A sprzedawałam przez Alledrogo (nie wiem czy to ma znaczenie). A co do oznaczenia "ostrożnie" to przyznam, że nawet nie wiedziałam, że taka istnieje (w sensie specjalny rodzaj przesyłki dla "ostrożnie"). Myślałam, że wszystkie przesyłki są (tzn powinny) być traktowane delikatnie. Na pudełku były naklejki z napisem szkło (w tym co przyszły do mnie). Ale rozumiem, że to nic nie da.
Teraz mam do wysyłki wyciskarkę wartą 1000zeta i się boję by ona nie uległa uszkodzeniu...

A tak w ogóle z ciekawości to jak sprzedajecie swoje wygrane/niepotrzebne rupiecie? olx? jakieś inne portale? Przez forum?

A gdybyś Ty dostała coś uszkodzonego to wolałabyś żeby sprzedający to olał czy żeby ogarnął sprawę? 
Przecież po to są ubezpieczone przesyłki. Jakieś tam ubezpieczenie zawsze jest w cenie. Składa się reklamacje i tyle. 

A jak coś bardziej wartościowego w przesyłce to ubezpieczamy dodatkowo. Nawet na poczcie jak wysyłasz paczkę to za 1 zł możesz wykupić ubezpieczenie do 50 000 zł. Piszesz co jest w środku, ile to jest warte i śpisz spokojnie. Dodatkowo poczta ma opcję sprawdzenia zawartości paczki przy odbiorze.
0 0

joan

#6461006 Napisano: 08.02.2018 10:28:04
cherry_coke napisał(a):

(...) Dodatkowo poczta ma opcję sprawdzenia zawartości paczki przy odbiorze.


O właśnie, to chyba najistotniejsze! Tylko poczta daje możliwość takiego sprawdzenia, odbiorca oficjalnie podpisuje protokół, że sprawdził zawartość emotka
0 0

ace

#6461008 Napisano: 08.02.2018 10:29:12
joan napisał(a):

ace napisał(a):

no tak, ale wysyłkę z filiżankami ubezpieczyłam na 100zł (zamawiałam kuriera przez sendit - tam nie widziałam opcji do wykupienia pt. "ostrożnie"). Ale rozumiem, że firma kurierska nic nie zrobi bez protokołu szkody?
Czyli nie powinnam w takim razie olewać sprawy?

Wyciskarkę już niby mam list przewozowy - ubezpieczyłam ją na 1000zł. Powinno wystarczyć? Da się dokupić jeszcze opcję "ostrożnie w punkcie pickup"?


Może i ubezpieczyłaś, ale NORMALNY towar; tymczasem w paczce był towar WRAŻLIWY. Na pewno bez protokołu i zdjęć palcem nie kiwną. Moim zdaniem -> Twoja wina. Ale zrobisz, jak uważasz, niczego nie sugeruję ani nie naciskam emotka

W kwestii wyciskarki: nie wiem, czy się da dokupić. Jeszcze raz podkreślam, że ubezpieczenie obejmuje standardowy towar, a jeśli się okaże, że przewożony był inny... i tak nic nie zrekompensują.

Nieco w temacie, czyli odpowiadając na Twoje zapytanie - najlepiej sprzedawać przez Olx z odbiorem osobistym.

czyli już nie parzyć na to, że koleś nie zapłacił za przesyłkę "wrażliwą" tylko normalną? To ja powinnam na nim wymóc taki rodzaj wysyłki? człowiek uczy się całe życie... No nic jak będzie naciskał to najwyżej jakoś się z nim dogadam.

Dzięki za info. Przerzucę się teraz na olx (szczególnie że na alledrogo skończył mi się darmowy styczeń)
0 0

joan

#6461016 Napisano: 08.02.2018 10:33:08
ace napisał(a):

czyli już nie parzyć na to, że koleś nie zapłacił za przesyłkę "wrażliwą" tylko normalną? To ja powinnam na nim wymóc taki rodzaj wysyłki? człowiek uczy się całe życie... No nic jak będzie naciskał to najwyżej jakoś się z nim dogadam.

Dzięki za info. Przerzucę się teraz na olx (szczególnie że na alledrogo skończył mi się darmowy styczeń)


Nie wiem, co dokładnie było w ogłoszeniu - jeśli tylko info typu "wysyłka kurierem: 25 zł", to Ty jesteś odpowiedzialna za to, w jaki sposób wysłałaś przesyłkę. Kupujący domniemywa, że opłata dotyczy prawidłowo dobranej usługi wysyłkowej, nie musi wnikać w szczegóły emotka
0 0

cherry_coke

#6461025 Napisano: 08.02.2018 10:37:46
ace napisał(a):

joan napisał(a):

ace napisał(a):

no tak, ale wysyłkę z filiżankami ubezpieczyłam na 100zł (zamawiałam kuriera przez sendit - tam nie widziałam opcji do wykupienia pt. "ostrożnie"). Ale rozumiem, że firma kurierska nic nie zrobi bez protokołu szkody?
Czyli nie powinnam w takim razie olewać sprawy?

Wyciskarkę już niby mam list przewozowy - ubezpieczyłam ją na 1000zł. Powinno wystarczyć? Da się dokupić jeszcze opcję "ostrożnie w punkcie pickup"?


Może i ubezpieczyłaś, ale NORMALNY towar; tymczasem w paczce był towar WRAŻLIWY. Na pewno bez protokołu i zdjęć palcem nie kiwną. Moim zdaniem -> Twoja wina. Ale zrobisz, jak uważasz, niczego nie sugeruję ani nie naciskam emotka

W kwestii wyciskarki: nie wiem, czy się da dokupić. Jeszcze raz podkreślam, że ubezpieczenie obejmuje standardowy towar, a jeśli się okaże, że przewożony był inny... i tak nic nie zrekompensują.

Nieco w temacie, czyli odpowiadając na Twoje zapytanie - najlepiej sprzedawać przez Olx z odbiorem osobistym.

czyli już nie parzyć na to, że koleś nie zapłacił za przesyłkę "wrażliwą" tylko normalną? To ja powinnam na nim wymóc taki rodzaj wysyłki? człowiek uczy się całe życie... No nic jak będzie naciskał to najwyżej jakoś się z nim dogadam.

Dzięki za info. Przerzucę się teraz na olx (szczególnie że na alledrogo skończył mi się darmowy styczeń)

Niestety trzeba przed wystawieniem przedmiotu zastanowić się nad sposobem wysyłki i oszacować ile to będzie kosztowało. Dlatego tak jak ktoś pisał. Niektóre rzeczy lepiej sprzedawać na olx z odbiorem własnym bo zwyczajnie koszty wysyłki są duże. 
0 0

ace

#6461031 Napisano: 08.02.2018 10:40:08
ok to zadbam o to by przynajmniej wyciskarka dotarła cała i zdrowa.
Ale DPD w ogóle ma opcję "ostrożnie" w sprzedaży?
0 0

ace

#6461047 Napisano: 08.02.2018 10:47:10
cherry_coke napisał(a):

ace napisał(a):

Dzięki dziewczyny emotka Wiedziałam, że mogę na Was liczyć emotka Tak też zrobię, oleję.

A sprzedawałam przez Alledrogo (nie wiem czy to ma znaczenie). A co do oznaczenia "ostrożnie" to przyznam, że nawet nie wiedziałam, że taka istnieje (w sensie specjalny rodzaj przesyłki dla "ostrożnie"). Myślałam, że wszystkie przesyłki są (tzn powinny) być traktowane delikatnie. Na pudełku były naklejki z napisem szkło (w tym co przyszły do mnie). Ale rozumiem, że to nic nie da.
Teraz mam do wysyłki wyciskarkę wartą 1000zeta i się boję by ona nie uległa uszkodzeniu...

A tak w ogóle z ciekawości to jak sprzedajecie swoje wygrane/niepotrzebne rupiecie? olx? jakieś inne portale? Przez forum?

A gdybyś Ty dostała coś uszkodzonego to wolałabyś żeby sprzedający to olał czy żeby ogarnął sprawę? 
Przecież po to są ubezpieczone przesyłki. Jakieś tam ubezpieczenie zawsze jest w cenie. Składa się reklamacje i tyle. 

No tak, ale czy wykupione ubezpieczenie przy tych filiżankach coś mi daje (szczególnie że nie mam protokołu szkody)? Ale ja w ogóle nie widzę opcji. Na stronie dpd widzę tylko piszą jak zabezpieczyć towar np wazon szklany. Ale nie widzę by wskazywali by jakąś specjalną usługę wykupywać... Oprócz ubezpieczenia było napisane co jest zawartością przesyłki
0 0

joan

#6461049 Napisano: 08.02.2018 10:48:26
ace napisał(a):

ok to zadbam o to by przynajmniej wyciskarka dotarła cała i zdrowa.
Ale DPD w ogóle ma opcję "ostrożnie" w sprzedaży?


Sprawdź w zakładce "Instrukcja pakowania" https://www.dpd.c...k-przygotowac-paczke albo dopytaj na infolinii.
0 0

cherry_coke

#6461063 Napisano: 08.02.2018 10:54:54
ace napisał(a):

cherry_coke napisał(a):

ace napisał(a):

Dzięki dziewczyny emotka Wiedziałam, że mogę na Was liczyć emotka Tak też zrobię, oleję.

A sprzedawałam przez Alledrogo (nie wiem czy to ma znaczenie). A co do oznaczenia "ostrożnie" to przyznam, że nawet nie wiedziałam, że taka istnieje (w sensie specjalny rodzaj przesyłki dla "ostrożnie"). Myślałam, że wszystkie przesyłki są (tzn powinny) być traktowane delikatnie. Na pudełku były naklejki z napisem szkło (w tym co przyszły do mnie). Ale rozumiem, że to nic nie da.
Teraz mam do wysyłki wyciskarkę wartą 1000zeta i się boję by ona nie uległa uszkodzeniu...

A tak w ogóle z ciekawości to jak sprzedajecie swoje wygrane/niepotrzebne rupiecie? olx? jakieś inne portale? Przez forum?

A gdybyś Ty dostała coś uszkodzonego to wolałabyś żeby sprzedający to olał czy żeby ogarnął sprawę? 
Przecież po to są ubezpieczone przesyłki. Jakieś tam ubezpieczenie zawsze jest w cenie. Składa się reklamacje i tyle. 

No tak, ale czy wykupione ubezpieczenie przy tych filiżankach coś mi daje (szczególnie że nie mam protokołu szkody)? Ale ja w ogóle nie widzę opcji. Na stronie dpd widzę tylko piszą jak zabezpieczyć towar np wazon szklany. Ale nie widzę by wskazywali by jakąś specjalną usługę wykupywać... Oprócz ubezpieczenia było napisane co jest zawartością przesyłki

Ostatnio przyszedł do mnie  mop z Viledy z konkursu Kreta. Wiadro było połamane. Paczka ogólnie w ogóle nie była zabezpieczona. Nie otwierałam jej przy kurierze. Zrobiłam zdjęcia, wysłałam nadawcy. Oni złożyli reklamację po tygodniu i reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.
Złóż reklamację, nic na tym nie tracisz jak ją odrzucą. emotka
0 0

ace

#6461076 Napisano: 08.02.2018 11:03:24
joan napisał(a):


Sprawdź w zakładce "Instrukcja pakowania" https://www.dpd.c...k-przygotowac-paczke albo dopytaj na infolinii.

no tak, ale tam nie wspominają o "dodatkowej usłudze" ostrożnie. Tylko, że trzeba nakleić naklejki z odpowiednimi napisami (a takowe były - tylko własnie pytanie czy w dpd trzeba mieć ichniejsze naklejki czy "własne" wystarczą).
cherry_coke napisał(a):

Ostatnio przyszedł do mnie  mop z Viledy z konkursu Kreta. Wiadro było połamane. Paczka ogólnie w ogóle nie była zabezpieczona. Nie otwierałam jej przy kurierze. Zrobiłam zdjęcia, wysłałam nadawcy. Oni złożyli reklamację po tygodniu i reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.
Złóż reklamację, nic na tym nie tracisz jak ją odrzucą. emotka

Tak, ale myślę że dla firm to też trochę inaczej wygląda. Po pierwsze firma może sobie to "wliczyć w koszta" i po prostu wysłać nowy towar. A i dla firmy kurierskiej stracenie klienta - firmy która wysyła ciągle przesyłki jest dużą stratą, a stracenie osoby prywatnej która wysyła coś raz w miesiącu już nie koniecznie. Tzn reklamację złożyć złoże, zobaczymy co z tego wyniknie.
0 0

kasia1973

#6461430 Napisano: 08.02.2018 19:33:41
Numer systemowy na paragonie Carrefour gdzie się znajduje....proszę o podpowiedź ...mam 3 paragony a nie mogę ruszyć z konkiem ...
0 0

defed

#6461440 Napisano: 08.02.2018 19:58:20
kasia1973 napisał(a):

Numer systemowy na paragonie Carrefour gdzie się znajduje....proszę o podpowiedź ...mam 3 paragony a nie mogę ruszyć z konkiem ...

Na dole paragonu, nr systemowy bywa zwany nr transakcji emotka
1 kasia1973 0

ania1

#6461503 Napisano: 08.02.2018 21:54:50
Mam pytanie emotka  Czy wygrane bilety z Jedyneczek są faktycznie na Pszczółkę Maję czy na dowolny seans? emotka
0 0

joasiunia

#6461574 Napisano: 09.02.2018 09:14:52
Help! Promocja "Czar star" - wpisuję tekst, a tu w kółko mi się wyświetla po zatwierdzeniu: dokończ zdanie - niepoprawna wartość. Co robię źle (tekst mieści się w 200 znakach na bank)? emotka
0 0

defed

#6461577 Napisano: 09.02.2018 09:27:15
joasiunia napisał(a):

Help! Promocja "Czar star" - wpisuję tekst, a tu w kółko mi się wyświetla po zatwierdzeniu: dokończ zdanie - niepoprawna wartość. Co robię źle (tekst mieści się w 200 znakach na bank)? emotka

Masz za duzo znaków - wg formularza emotka  U mnie 196 znów nie przeszło, ale po usunięciu 1 wyrazu juz poszło, to może być źle ustawiony formularz, który jakąś jedną z polskich liter czyta jak kilka znaków, a nie jeden. 
0 0