Nasz serwis prowadzony przez Adriana Pionkę wraz naszymi partnerami wymienionymi w Polityce
Prywatności wykorzystuje pliki cookies zapisywane na Twoim urządzeniu i inne technologie do
zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania
ruchu na stronie i w Internecie.
Przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między
innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie
loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i
dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak
również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług Administratora. Dane te są przetwarzane do
czasu istnienia uzasadnionego interesu lub do czasu złożenia przez Ciebie sprzeciwu wobec
przetwarzania.
Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie naszym podwykonawcom, tj. dostawcom usług informatycznych
i/lub partnerom wymienionym w
Polityce
Prywatności.
Przysługuje Ci prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz
prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie
bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Posiadasz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
delvitto
Postów 1781
Data rejestracji 14.03.2014
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Czy dokładnie poznałeś temat? Dałam ten "stary" bon 50 zł. Za zakupy płaciłam 22 zł. Powinnam była dostać 28 zł reszty, albo w gotówce, albo na kartę. Tymczasem nie dostałam NIC, bo system wyzerował mi kartę do 0 zł, a kasjerka z maniackim uporem powtarzała jak mantrę, że oni nigdy nie wydają. Na paragonie wpis: suma - 22 zł, voucher-50 zł, reszta-28 zł. No to gdzie te 28 zł? Czyli, paczka kawy płacona bonem, ma mnie kosztować 50 zł?
Sedno tkwi w tym, że nikt z obsługi nie chciał mi pomóc i przyjrzeć się sprawie. Zrobiłaś zakupy? To spadaj, bo stoi kolejka.
A istota zagadnienia jest taka, cb, że oni posłużyli się zasadami z nowego regulaminu korzystania z kart, podczas gdy moją kartę obejmują wciąż zasady poprzednie. Moja niewiedza dotyczy nowych kart których nie mam. Ich niewiedza dotyczy kart starych, które wciąż są w obiegu. Przypominam, że poprzedniego dnia bez problemu użyłam takiej karty, i kasjerka bez pytania co i jak, wręczyła mi resztę do garści,a zużytą kartę zabrała. Więc jednak można.
Gość: kermit
delvitto
Postów 1781
Data rejestracji 14.03.2014
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Bo owszem, mogłam odejść od kasy, przyjmując ich wytłumaczenia, bo to moja wina, że nie znam regulaminu. I z bólem serca zapłacić za tę kawę 50 zł (wartą 22 zł)
Gdybym po transakcji dostała od kasjerki paragon wraz z kartą, na której jest 28 zł środków - bo tyle powinno zostać ( bo ich regulamin, na który się powołujesz, to reguluje), wszystko byłoby OK. Ale te środki na kartę nie trafiły, a reszty w gotówce pani wydać nie chciała:( 28 zł poszło gdzieś w próżnię. O to biega! Regulamin można znać lub nie, ale system sam, jak widać, automatycznie wyzerowuje karty starego typu, drukując resztę do wydania na paragonie.
Nie wymagam biegania koło mnie, żadnej usłużności, po prostu trafiła się sprawa, że gdzieś utknęły moje pieniądze, a personel nie chciał pomóc, i tyle. Czy Ty nie próbowałbyś odzyskać swoich pieniędzy? Wystarczyło, że pani powiedziałaby, żebym przyszła jutro, po przeliczeniu utargu sprawdzą czy mają nadwyżkę w tej kwocie, i też byłoby dobrze.
Bo rzecz nie jest o tym, czy z bonów resztę się wydaje czy nie, tylko o to, że ta reszta gdzieś utknęła i miałam problem z jej odzyskaniem.
delvitto
Postów 1781
Data rejestracji 14.03.2014
Punkty karne 0
Konkursy dodane
wystarczyłoby, żeby niewykorzystane środki przeszły na tę kartę, ja się nie upieram na otrzymaniu fizycznej gotówki., ale nie przeszły, i o to kaman.
delvitto
Postów 1781
Data rejestracji 14.03.2014
Punkty karne 0
Konkursy dodane
czyli to, że w sklepie pozbawiono mnie 28 zł reszty (bądź w gotówce, bądź w na środkach na karcie), jest moją winą? Że próbowałam odzyskać własne pieniądze? Mogę znać lub nie regulamin użytkowania kart podarunkowych. Ale nie mam najmniejszego wpływu na to, jak ich system te transakcje generuje, to jest tylko i wyłącznie ich wewnętrzna procedura, i dlatego to oni POWINNI byli sprawdzić, jakiego typu to karta, i gdzie są te brakujące pieniądze, skoro kartę wyzerowało.
Zrobiłam zakupy, i jest mi wszystko jedno, w jakiej formie reszta za nie do mnie trafi. Oby tylko trafiła.
delvitto
Postów 1781
Data rejestracji 14.03.2014
Punkty karne 0
Konkursy dodane
"Obecnie w naszej sieci funkcjonują dwa rodzaje kart podarunkowych - karty podarunkowe wydawane do 30 września 2017 roku z nadrukowanym nominałem mogą być użyte jednokrotnie i jest z nich wydawana reszta. Bardzo przepraszamy"
Zatem,cb, zanim kogoś potępisz i nazwiesz roszczeniowym klientem (burakiem), pomyśl, że ten klient może mieć trochę racji. Bo gdzieś w tym samym regulaminie, który sugerowałeś, by się zapoznać przed korzystaniem z karty, jest o tym mowa. A jeśli nie ma, to są to wytyczne przedstawiane pracownikom na szkoleniach.
No i temat uważam za zamknięty.
@gnieszk@
Postów 3664
Data rejestracji 05.12.2015
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Dzień dobry,dziękujemy za wiadomość z 2018-09-08.Obecnie w naszej sieci funkcjonują dwa rodzaje kart. Karty podarunkowe wydane do września 2017 roku są kartami jednorazowego użytku. W przypadku zapłacenia za zakupy niższej kwoty niż ta, na którą opiewa wartość karty, powinna być wydana z niej reszta.Więcej szczegółów podanych jest na naszej stronie internetowej https://www.kaufland.pl/dla-klienta/faq.html#karty-do-wrzesnia W przypadku dodatkowych pytań lub uwag prosimy o kontakt z pracownikami Centrum Obsługi Klienta telefonicznie, pod numer 800 300 062, lub poprzez formularz ze strony internetowej www.kaufland.pl/kontakt Z wyrazami szacunku,Katarzyna B(...)Centrum Obslugi Klienta
Zwycięzcy to przegrani, którzy spróbowali o jeden raz więcej
jokan
Postów 8817
Data rejestracji 13.07.2009
Punkty karne 0
Konkursy dodane 4
Zrobię zakupy: ITM, Dino, Żabka,Biedronka, Polomarket, Stokrotka, Delikatesy Centrum, Lotos, Orlen, Rossmann...inne - zapraszam:)
https://www.tipli.pl/p/3798747
Zyskaj zwrot za zakupy online - ja już zyskałam ponad 920 zł
pioge7
Postów 8411
Data rejestracji 25.05.2008
Punkty karne 0
Konkursy dodane 4
a byłaś w sklepie? Bo pisałaś że pójdziesz na drugi dzien...
delvitto
Postów 1781
Data rejestracji 14.03.2014
Punkty karne 0
Konkursy dodane
androm
Postów 2340
Data rejestracji 09.02.2006
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Jakiekolwiek chamstwo wobec klienta powinno być podstawą do zwolnienia. Nie nadajesz się do pracy z ludźmi w sklepie to zmień pracę.
delvitto
Postów 1781
Data rejestracji 14.03.2014
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Nieistotna jest dla mnie kwestia, czy z bonów wydaje się resztę, to był dla mnie tylko jedyny argument podczas tej sytuacji, którym mogłam się podeprzeć w trudnej próbie dyskusji z personelem.
Wróciłam właśnie z Kaufa, rozmawiałam z panią "kierowniczką", była uprzejma, wyraziła wpierw zadowolenie, że jednak w piątek wszystko się dobrze okazało, pokazałam jej @ z centrali, ale to ją do końca nie przekonało, trudno.
Na koniec, i innej beczki: Ciebie, cb, i Twój sarkazm to ja nawet lubię, myślę, że jesteś dobrym przeciwnikiem w dyskursach
lola.lola
Postów 818
Data rejestracji 07.11.2012
Punkty karne 0
Konkursy dodane
*Mimo najszybszych samolotów do wczoraj nie ma już powrotu*
mia
Postów 17549
Data rejestracji 04.05.2010
Punkty karne 0
Konkursy dodane 31
Bo coś mi się kojarzy, iż czytałam wpisy na forum, że nie chcieli, choć na bonach jak wół stoi Intermarche i Bricomarche.
Konkretnie interesuje mnie, czy da się je wbić na kasę w Brico, a nie ich teorie, bo z tymi sobie poradzę.
Opowiedz Panu Bogu o swoich planach na przyszłość, a rozbawisz Go do rozpuku...
Wypowiedź była edytowana 1 raz.
alamak
Postów 778
Data rejestracji 25.05.2012
Punkty karne 0
Konkursy dodane
nkba
Postów 1793
Data rejestracji 22.12.2015
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Gość: scofield
Moja historia wygląda mniej więcej tak:
Wysłałem paczkę firma Sendit - kurierem UPS - koszt 75 zł - paczka regularne kształty wymiarowo weszła
Po miesiącu czasu od wysłania otrzymałem informacje, że źle podałem wymiary i firma transportowa wystawiła korektę - dopłate za przekroczenie gabarytu. (kwota:coś ponad 100 zł)
Złożyłem reklamacje, bo paczkę dokładnie zmierzyłem przed wysłaniem, dodatkowo miałem zdjęcia pudełka na której podane były dokładne wymiary. Sendit - 12/06/2018 przekazał reklamacje do UPS . Prawie miesiąc trwało rozpatrywanie reklamacji 06/07/2018 - odpowiedz negatywna w której nie otrzymałem żadnej logicznej odpowiedzi na moje argumenty tylko regułkę - informacje że ultranowoczesne maszyny mierzą paczki bez możliwości popełnienia \"błędu ludzkiego\". Cytuje:
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na zgłoszenie chcielibyśmy poinformować, iż przewoźnik nie mógł pozytywnie ustosunkować się do Państwa roszczeń.
Uzasadnienie przesłane przez firmę kurierską: \"W odpowiedzi na reklamację dotyczącą przesyłki o numerze ....... uprzejmie informuję, iż zostało zakończone postępowanie wyjaśniające.
Stawki obowiązujące w firmie UPS naliczane są na podstawie kilku czynników, w tym wagi i rozmiarów.
UPS zastrzega sobie prawo do naliczenia opłaty za dodatkową obsługę dla każdej paczki, która w ocenie UPS wymaga specjalnej obsługi.
Weryfikacja wagi i wymiarów odbywa się automatycznie za pomocą nowoczesnych urządzeń pomiarowych posiadających międzynarodowe Certyfikaty bez możliwości popełnienia \"błędu ludzkiego\", czy też innych czynników jakie mogłby nastąpić przy zwykłym pomiarze (manualnym).
Ponadto informuję, iż zgodnie z Ogólnymi Warunkami Świadczenia Usług UPS pkt. 1A \"Przewodnik zawiera istotne informacje szczegółowe na temat usług świadczonych przez UPS, z którymi nadawca powinien się zapoznać i które stanowią element umowy pomiędzy UPS a nadawcą.\"
Dana paczka jest traktowana jako \"Duża paczka\", kiedy jej długość oraz obwód [ obwód=(2x szerokość)+(2 x wysokość)]łącznie wynoszą więcej niż 330 cm, ale nie przekraczają maksymalnego rozmiaru UPS wynoszącego 419 cm. W przypadku dużych paczek stosowana jest minimalna waga podlegająca opłacie wynosząca 40 kg.Ponadto zostanie zastosowana opłata za dużą paczkę.Opłata dodatkowa wynosi 129,25 pln za paczkę dodana do podstawowego kosztu przesyłki.
Pragnę przy tym podkreślić, iż takie czynniki jak: sposób zabezpieczenia do transportu, rodzaj i kształt, a więc zawartość przesyłki przekładają się na końcowy wymiar paczki.
W związku z powyższym reklamacja do w/w przesyłki nie może być uznana. \"
Ewentualne odwołanie prosimy kierować do serwisu Sendit, odpowiadając w formularzu reklamacyjnym. Termin złożenia odwołania to 7 dni.
Następnego dnia 07/07/2018 złożyłem odwołanie do reklamacji w której wymieniłem kilka argumentów w których nie zgadzam się z decyzją. Podważając pomiar wykonywane przez kuriera, prosząc o szczegóły dokonania pomiaru, kiedy został wykonany, w jakich warunkach dokonano pomiaru. Dołączyłem zdjęcie pudełka. 11/07/2018 Sendit przesłał moja reklamacje do UPS. Od tego czasu przez 2 miesiące czekałem na odpowiedz z Sendit/UPS. W międzyczasie dostawałem na maila informację o procedurze windykacji, odsetkach które mi naliczają za zwłokę. Dzwonili do mnie z windykacji ale się nie ugiąłem straszeniu
Sendit domagał się ode mnie zapłaty za wystawiona korektę , z uwagi na przekroczenie czasu na wpłate sprawe skierował do windykacji. Ja czekałem na odpowiedz na reklamacje około 60 dni i nie mogłem uzyskać odpowiedzi. Sam nie byłęm stroną i w UPS nic nie mogłem wskórać bo to Sendit zawarł umowe na wysłanie mojej paczki.
W regulaminie UPS znalazłem zapisy o terminach rozpatrzenia reklamacji, które mi pomogły:
\"PROCEDURY REKLAMACYJNEJ UPS, tak by było łatwiej: §9 W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji dotyczącej krajowych przesyłek kurierskich w całości lub w części, reklamujący może wnieść odwołanie do UPS w terminie 14 dni od jej doręczenia. UPS rozpoznaje takie odwołanie niezwłocznie i informuje reklamującego o wyniku rozpatrzenia odwołania w TERMINIE NIE DŁUŻSZYM NIŻ 30 DNI od dnia otrzymania takiego odwołania. Postanowienia § 8 pkt 1) – 5) i 7) stosuje się odpowiednio. Informacja o wyniku rozpatrzenia odwołania powinna również zawierać pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia odszkodowania w postępowaniu sądowym, albo mediacyjnym przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej albo przed stałym polubownym sądem konsumenckim przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.\"
Terminy zostały przekroczone, na moje prośby o przyśpieszenie Sendit odpowiadał:
Szanowni Państwo,
Ponaglenie zostało przesłane do przewoźnika. Jak tylko otrzymamy decyzję to przekażemy jej treść.
Z poważaniem,
.....
i tak prare razy
17/8/2018 - wysłałem do Sendit pismo o zakończenie reklamacji z tytułu przekroczenia terminów powołując się na ustawe:
\" Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014. 827) Art. 7a. 1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. 2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację. 3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.\"
Gość: scofield
W międzyczasie federacja konsumentów dała mi 2 porady i tu cytuje:
....
W mojej opinii wskazany zapis regulaminu może nosić cechy klauzuli niedozwolonej określonej w przepisie art. 385 kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025 z późn. zm.). Stosownie do treści tegoż przepisu:
Art. 385
§ 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nieuzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.
§ 2. Jeżeli postanowienie umowy zgodnie z § 1 nie wiąże konsumenta, strony są związane umową w pozostałym zakresie.
§ 3. Nieuzgodnione indywidualnie są te postanowienia umowy, na których treść konsument nie miał rzeczywistego wpływu. W szczególności odnosi się to do postanowień umowy przejętych z wzorca umowy zaproponowanego konsumentowi przez kontrahenta.
§ 4. Ciężar dowodu, że postanowienie zostało uzgodnione indywidualnie, spoczywa na tym, kto się na to powołuje.
Z Pana wiadomości wynika, że zgodnie z przytoczonym zapisem umownym przedsiębiorca nie tylko ma prawo do jednostronnej zmiany umowy, ale przyznał sobie także uprawnienie do stwierdzania zgodności przesyłki z regulaminem bez powiadamiania o tym konsumenta. W mojej opinii takie sformułowania umowne powodują nieuzasadnioną przewagę przedsiębiorcy nad konsumentem, który nie ma narzędzi zweryfikowania podstaw żądania przedsiębiorcy co do dodatkowej opłaty.
W tym miejscu wyjaśniam, że od 17.04.2016 roku obowiązują nowe zasady dotyczące kontroli postanowień wzorców umów. W wyniku zmian klauzule niedozwolone nie są wpisywane już do rejestru klauzul niedozwolonych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pomimo tego nadal zakazane jest stosowanie przez przedsiębiorców we wzorcach umowy klauzul abuzywnych wpisanych do rejestru.
Obecnie ostatecznie o tym czy dany zapis stanowi klauzulę niedozwoloną decyduje sąd w indywidualnym postępowaniu sądowym (kontrola incydentalna wzorca umowy) lub Prezes UOKiK.
Pamiętać należy, że w postępowaniu sądowym konsument dochodzi konkretnych roszczeń lub broni się przed roszczeniami przedsiębiorcy (np. zapłata, wymiana towaru itp.), a kwestię stosowania lub nie klauzuli sąd rozpatruje niejako pobocznie – nie jest to główny przedmiot procesu.
Równocześnie wskazuję, że od 17.04.2016 roku kompetencję do badania czy zapis jest klauzulą niedozwoloną posiada również Prezes UOKiK i do niego można zgłaszać fakt podejrzenia stosowania niedozwolonych zapisów umownych.
Biorąc pod uwagę okoliczności sprawy oraz informacje zawarte powyżej w mojej ocenie nie powinien Pan ponosić dodatkowych opłat bez co najmniej wskazania przyczyny nałożenia takiej opłaty albo zwrócenia się do Pana z zapytaniem, czy zgadza się Pan na dodatkową opłatę, czy rezygnuje z umowy.
Zatem w chwili obecnej – ponieważ Pana działanie nie przyniosło efektów – proponuję wstrzymać się od zapłaty i zwrócić się powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów albo organizacji konsumenckiej w celu podjęcia pisemnej interwencji w Pana sprawie.
.....
2
....
Szanowny Panie,
w mojej ocenie działanie przedsiębiorcy ewidentnie ma na celu uchylenie się od odpowiedzialności i zniechęcenie konsumenta do dochodzenia roszczeń. W mojej ocenie ponieważ Pana działanie nie przynosi efektów – proponuję zwrócić się powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów albo organizacji konsumenckiej w celu podjęcia pisemnej interwencji w Pana sprawie.
Dane teleadresowe wskazanych podmiotów można ustalić na stronach: http://mapa.fupp.org.pl/ lub www.uokik.gov.pl.
......
Kończyc wysyłając kurierem zabezpieczajcie się zdjęciami bo może na Wam przydarzy się podobna sytuacja. W mojej kurier zawyżył wymiar o 3 cm i przysyłka już była paletowa. Zdjęcia mi pomogły. Drążąc temat dowiedziałem się również, że nie jestem jedynym któremu kurier UPS chciał podnieść cene. Walczacie i nie dajcie się nastraszyć, bo nie tylko chodzi o pieniądze, ale o nauczkę dla tej bandy
Pozdrawiam
ziolko
Postów 10403
Data rejestracji 06.01.2006
Punkty karne 1
Konkursy dodane
CASTING DO SERIALU "POLICJANCI I POLICJANTKI" w Bielanach Wrocławskich 29 września
Kto ogląda ten serial i chce zagrać w filmie?
Wypowiedź była edytowana 3 razy.
agakaz2
Postów 8218
Data rejestracji 07.05.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane 7
Gram by spełniać marzenia.