Wkurza mnie...

zielonaszpilka

#7195706 Napisano: 31.07.2024 09:27:18
Anisu napisał(a):

Wczoraj w Rossmann zacięła sie kasa samoobsługowa, i nie wypluła paragonu, oczywiście akurat miałam Tołpa do konkursu. Idę do kasjerki i mówię, że nie dostałam paragou. Spojrzała się na mnie jak na debilkę, i pyta: a chce Pani? A ja, że chcę!!! To zrobię pani duplikat. Poszła na zaplecze, i przyniosła kartkę białą A4 , która chyba sama pisała na komputerze, na której było napisane u góry  "paragon" , numer kasy, paragonu, kwota i nazwa kosmetyków. Ani jaki sklep, ani nr NIP,  I mówię, że dziwnie to wygląda, że chciałabym jaką pieczątkę , podpis, albo najlepiej oddać te kosmetyki. To nie chciała. Więc porażka. Taki pech no. Mieliście już taką sytuację?

Tak, w nowych kasach c4 non stop zacina się paragon. Bardzo wolno jest drukowany i ludzie szarpią zanim jeszcze kasa go odetnie i potem kolejne są zablokowane. Teraz już sprawdzam zaglądając w ten otwór gdzie się drukuje czy widać końcówkę papieru, ale dwa razy się nacięłam i dwa razy zarządała zwrotu produktów i nabicia ich ponownie. Oczywiście jak upominałam się o paragon to pani próbowała mi wcisnąć ten paragon zastępczy, który do niczego nie jest potrzebny, ale wystarczy twardo powiedzieć, że chce się paragon fiskalny. Sprzedawcy maja obowiązek wydać ci paragon fiskalny i to ich problem, że kasa go nie wydrukowała. Jak ekspedient kręci nosem to poprosić o wezwanie managera/kierownika i przypomnieć o ich obowiązku wydania ci paragonu fiskalnego a nie duplikatu/paragonu zastępczego/wydruku czy jakiegoś raportu z kasy. Masz dostać paragon fiskalny. Podstawa prawna - art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług emotka  dla tych najbardziej opornych warto rzucić paragrafem.

i walczcie o swoje. Raz babka na Orlenie coś mi źle nabiła i jak zrobiłam zwrot to zabrała mi oryginał paragonu dając tylko skserowaną kopię. Upierała się, że nie może zrobić inaczej i koniec i nie chciała oddać mi paragonu. Przecież nie będę się szarpać z kobietą, więc zadzwoniłam na infolinię Orlenu i zapytałam o tę sytuację. Oczywiście dostałam odpowiedź, że paragon fiskalny jest dla mnie emotka  Wszystko na spokojnie, chociaż sprzedawczyni nie była zadowolona. Życie. Pamiętajcie, że wielu pracowników (nie tylko w handlu) nie zna przepisów, które ich obowiązują. Warto żebyście wy znali swoje prawa i nie bali się ich egzekwować jeśli jest taka konieczność.

Anisu

#7195719 Napisano: 31.07.2024 10:08:27
Teraz już za późno, ale napisałam do Rossmann do Łodzi  długą  reklamację i skargę na sklep opisując sytuację i powołując się na ten paragraf, który przytoczyłaś , jestem ciekawa czy odpowiedzą emotka
0 0

halliday

#7195793 Napisano: 31.07.2024 13:28:33
Anisu napisał(a):

Wczoraj w Rossmann zacięła sie kasa samoobsługowa, i nie wypluła paragonu, oczywiście akurat miałam Tołpa do konkursu. Idę do kasjerki i mówię, że nie dostałam paragou. Spojrzała się na mnie jak na debilkę, i pyta: a chce Pani? A ja, że chcę!!! To zrobię pani duplikat. Poszła na zaplecze, i przyniosła kartkę białą A4 , która chyba sama pisała na komputerze, na której było napisane u góry  "paragon" , numer kasy, paragonu, kwota i nazwa kosmetyków. Ani jaki sklep, ani nr NIP,  I mówię, że dziwnie to wygląda, że chciałabym jaką pieczątkę , podpis, albo najlepiej oddać te kosmetyki. To nie chciała. Więc porażka. Taki pech no. Mieliście już taką sytuację?

Lepiej skorzystaj kolejnym razem z aplikacji Rossmann Go, otrzymasz 5% rabatu i jeszcze fakturę imienną na maila zamiast paragonu.

Anisu

#7195799 Napisano: 31.07.2024 13:48:38
Mam aplikację Rossmann i z niej skorzystałam, ale nie miałam ustawionych danych do faktury, teraz wprowadziłam, ale nie widzę żeby można było pobrać fakturę
0 0

Orenda

#7195801 Napisano: 31.07.2024 13:51:01
zielonaszpilka napisał(a):


i walczcie o swoje. Raz babka na Orlenie coś mi źle nabiła i jak zrobiłam zwrot to zabrała mi oryginał paragonu dając tylko skserowaną kopię. Upierała się, że nie może zrobić inaczej i koniec i nie chciała oddać mi paragonu. Przecież nie będę się szarpać z kobietą, więc zadzwoniłam na infolinię Orlenu i zapytałam o tę sytuację. Oczywiście dostałam odpowiedź, że paragon fiskalny jest dla mnie emotka  Wszystko na spokojnie, chociaż sprzedawczyni nie była zadowolona. Życie. Pamiętajcie, że wielu pracowników (nie tylko w handlu) nie zna przepisów, które ich obowiązują. Warto żebyście wy znali swoje prawa i nie bali się ich egzekwować jeśli jest taka konieczność.

ja mam problem z natychmiastową reakcją... Dobra riposta przychodzi mi już po czasie emotka
0 0

zielonaszpilka

#7195804 Napisano: 31.07.2024 14:10:07
Orenda napisał(a):

zielonaszpilka napisał(a):


i walczcie o swoje. Raz babka na Orlenie coś mi źle nabiła i jak zrobiłam zwrot to zabrała mi oryginał paragonu dając tylko skserowaną kopię. Upierała się, że nie może zrobić inaczej i koniec i nie chciała oddać mi paragonu. Przecież nie będę się szarpać z kobietą, więc zadzwoniłam na infolinię Orlenu i zapytałam o tę sytuację. Oczywiście dostałam odpowiedź, że paragon fiskalny jest dla mnie emotka  Wszystko na spokojnie, chociaż sprzedawczyni nie była zadowolona. Życie. Pamiętajcie, że wielu pracowników (nie tylko w handlu) nie zna przepisów, które ich obowiązują. Warto żebyście wy znali swoje prawa i nie bali się ich egzekwować jeśli jest taka konieczność.

ja mam problem z natychmiastową reakcją... Dobra riposta przychodzi mi już po czasie emotka

To można wyćwiczyć;) przerób sobie w głowie tę sytuację jeszcze raz i wymyśl, co byś powiedziała tym razem. Przerób tak kilka wariantów reakcji ekspedientki i do każdej wymyśl sobie asertywną odpowiedź:) przy kolejnej takiej sytuacji będzie Ci łatwiej zareagować. Takie sytuacje są stresujące, ale trening czyni mistrza. Na Instagram jest dużo konto, które pokazują różne trudne sytuacje i sposoby asertywnego reagowania na nie. Warto sobie popodglądać i przygotować kilka gotowych odpowiedzi, zwłaszcza jeśli jest coś, co jest dla nas trudne, a spotyka nas od czasu do czasu, np. zacięty paragon, ktoś komentujący zachowanie naszego dziecka w
przestrzeni publicznej, koleżanka, która robi nam drobne uszczypliwości pod przykrywką komplementu, itd.:)

cb656

#7195813 Napisano: 31.07.2024 14:28:57
atyde25 napisał(a):

Jakość tego badziewia z Corony. Serio!
Leżak by się po dwóch dniach połamał lub te ręczniki z uciętym logo firmy. Mi akurat ucięte logo nie przeszkadza, ale ktoś przykładowo idzie na plażę. To reklama dla sporej firmy światowego formatu i takie coś na piachu rozkładać to wielki obciach. Pewnie im i tak to zwisa i powiewa, bo sprzedaż wzrosła.

Wkurzają mnie plażowicze na deskach z żaglem. Im stale coś powiewa! Rany, ale to obciach! emotka
0 0

halliday

#7195817 Napisano: 31.07.2024 14:32:27
ale aby mieć fakturę to musisz w aplikacji Rossmann wybrać Rossmann Go i wszystkie produkty zeskanować przez telefon i opłacić zakupy na telefonie to otrzymasz po kilku minutach, godzinach od zakupu fakturę na maila.

bethan

#7195839 Napisano: 31.07.2024 15:21:48
[quote=

cb656]Wkurzają mnie plażowicze na deskach z żaglem. Im stale coś powiewa! Rany, ale to obciach

😂💪
1 cb656 0

Anisu

#7195859 Napisano: 31.07.2024 16:15:22
PPPet-er napisał(a):

I tak Ci poszło 5 dych do kosza?
Mi kiedys w Rosku na samoobslugowej, paragon sie wydrukowal tak jakos na ukos, ze ucielo cyferki numeru paragonu. 
To ide do normalnej i prosze o zwrot. Pani wezwala kierowniczke. Kierowniczka zabrala wadliwy paragon, poszla za zaplecze by wrocic po jakis 5 minutach z A4.
Powiedziala, ze to A4 to paragon...... to sie pytam, czy uwaza ten wydruk na A4 jako fiskalny paragon? Ona, ze tak ... ja jej, ze to kopia, ktorej organizator loterii nie uznaje. Dostala ode mine regulamin. Przeczytala, zrobila zwrot, nabila ponownie, paragon sie na loterie wydrukowal... Ale to byly czasy, gdy Smolar chcial zakup az "tylko" za 20zl...



no niestety 60 zł. poszło emotka Nie chciała przyjac zwrotu, następnym razem będe już mądrzejsza
1 PPPet-er 0

mellowfruit

#7195876 Napisano: 31.07.2024 17:12:13
a nie można produktów od razu zwrócić i zrobić zakupy ponownie? ciekawi mnie jak to działa, współczuję bardzo emotka  bo co innego zły paragon przy zakupach na 5 złotych, a co innego zły na 50 zł...
0 0

visserarthur

#7195883 Napisano: 31.07.2024 17:47:54
emotka Kolejny raz mnie zaskakujecie... Też miałem w Rossmann problem z paragonem (papier się skończył). Wiedząc, że pracownica "idzie mi wydrukować" poinformowałem, że jak go potrzebuje (w celu ustalenia transakcji i w ogóle po coś), to może iść, ale ja i tak potrzebuję normalny paragon, więc chcę zwrócić i nabić ponownie. W sumie nie było problemu. Ale to, że wy prawie "wyskakujecie z dowodu", tłumaczycie, że to na loterię, pokazujecie regulaminy. Mega przesada. Staram się być normalny, ale jak robią jakieś głupie miny, czy przytyki, to informuję, że paragon fiskalny jest dla Klienta i mam prawo go otrzymać, a wina nie leży po mojej stronie, bo nie muszę wiedzieć, że świecąca się dioda na drukarce oznacza brak papieru. (Jeśli wina byłaby po mojej stronie, np. kupiłem za 49,9, zamiast 50, a sklep raczej zwrotów nie przyjmuje, problemów nie robię- moja wina).

Anisu

#7195887 Napisano: 31.07.2024 18:02:16
mellowfruit napisał(a):

a nie można produktów od razu zwrócić i zrobić zakupy ponownie? ciekawi mnie jak to działa, współczuję bardzo  bo co innego zły paragon przy zakupach na 5 złotych, a co innego zły na 50 zł...

Chciałam od razu zwrócić, ale kasjerka się nie zgadzała, pomimo, że się upierałam i powiedziałam,że złożę na nią skargę. Ale w sumie to nie wiedziałam czy można tak zwrócić  towar zaraz po zakupie
0 0

zielonaszpilka

#7195889 Napisano: 31.07.2024 18:29:01
Anisu napisał(a):

mellowfruit napisał(a):

a nie można produktów od razu zwrócić i zrobić zakupy ponownie? ciekawi mnie jak to działa, współczuję bardzo  bo co innego zły paragon przy zakupach na 5 złotych, a co innego zły na 50 zł...

Chciałam od razu zwrócić, ale kasjerka się nie zgadzała, pomimo, że się upierałam i powiedziałam,że złożę na nią skargę. Ale w sumie to nie wiedziałam czy można tak zwrócić  towar zaraz po zakupie

Bo zwrócić nie można, ale Ty nie chciałaś zwrócić tylko chciałaś dostać paragon fiskalny. Powinna więc zrobić zwrot i nabić Ci ponownie towar na kasie, która dobrze drukuje paragony, ale to inna sytuacja niż zwrot towaru.
0 0

Enjoy_today

#7195905 Napisano: 31.07.2024 19:20:33
Promocje w Biedronce... Jak ja bym chciała żeby promocje były tylko poprzez obniżkę ceny, a nie, że weź 8 to co drugi będzie taniej, ale nie wszystkie smaki i ogólnie to tylko po 19 w niektórych sklepach. I potem za kasą sprawdzam metrowy paragon i kurza cenzura... O czymś zapomniałam i promocja nie weszła.
0 0

cb656

#7196135 Napisano: 01.08.2024 16:59:00
Wkurza mnie ludzka drętwota. emotka Brak wyluzowania. Sztywność i zasadniczość. Brak otwartości, Spięcie emocjonalne. Zafiksowanie na "jedynie słuszną swoją rację". Blee! emotka
1 kumulacja 0

ktosiek1

#7196138 Napisano: 01.08.2024 17:04:36
Anisu napisał(a):

mellowfruit napisał(a):

a nie można produktów od razu zwrócić i zrobić zakupy ponownie? ciekawi mnie jak to działa, współczuję bardzo  bo co innego zły paragon przy zakupach na 5 złotych, a co innego zły na 50 zł...

Chciałam od razu zwrócić, ale kasjerka się nie zgadzała, pomimo, że się upierałam i powiedziałam,że złożę na nią skargę. Ale w sumie to nie wiedziałam czy można tak zwrócić  towar zaraz po zakupie

Ja bym to potraktowała nawet nie jako zwrot tylko reklamacje, bo nie dostałaś paragonu, a zgodnie z prawem powinnaś. Więc ich broszka jak to zrobią, ale ich obowiązkiem jest wydrukować właściwy oryginalny paragon.
0 0

cb656

#7196140 Napisano: 01.08.2024 17:08:17
visserarthur napisał(a):

...miałem w Rossmann problem z paragonem (papier się skończył). Wiedząc, że pracownica "idzie mi wydrukować" poinformowałem, że jak go potrzebuje (w celu ustalenia transakcji i w ogóle po coś), to może iść, ale ja i tak potrzebuję normalny paragon, więc chcę zwrócić i nabić ponownie. W sumie nie było problemu. (...) Staram się być normalny, ale jak robią jakieś głupie miny, czy przytyki, to informuję, że paragon fiskalny jest dla Klienta i mam prawo go otrzymać, a wina nie leży po mojej stronie...

emotka emotka emotka
Tylko i wyłącznie w taki sposób!!!
Paragon należy się Kupującemu jak psu micha i nikogo nie obchodzi, do jakich celów.

MDL

#7196163 Napisano: 01.08.2024 19:29:22
cb656 napisał(a):

Wkurza mnie ludzka drętwota. emotka Brak wyluzowania. Sztywność i zasadniczość. Brak otwartości, Spięcie emocjonalne. Zafiksowanie na "jedynie słuszną swoją rację". Blee! emotka

Ja jestem raczej drętwa, ale bardzo podobał mi się Twój komentarz w "na co czekamy" 🤣😄 niestety, już go nie widzę
1 cb656 0

@gnieszk@

#7196166 Napisano: 01.08.2024 19:39:32
MDL napisał(a):

cb656 napisał(a):

Wkurza mnie ludzka drętwota. emotka Brak wyluzowania. Sztywność i zasadniczość. Brak otwartości, Spięcie emocjonalne. Zafiksowanie na "jedynie słuszną swoją rację". Blee! emotka

Ja jestem raczej drętwa, ale bardzo podobał mi się Twój komentarz w "na co czekamy" 🤣😄 niestety, już go nie widzę


Jest wiele wątków na forum jak choćby ten (i inne typu: WC, Dziś cieszę się, Popraw sobie humor itd.), w których można pisać byle co. I są takie, w których obowiązują pewne zasady. Wątek "Na co czekamy" służy (jak każdy wie), aby podawać tam terminy informowania z zakończonych już konkursów. Jeśli każdy zacznie pisać posty bez sensu, od czapy w tego typu wątkach to będziemy mieć tu taki śmietnik, że się nie połapiemy. I to żadna zasadniczość, drętwota czy też sztywność tylko stosowanie się do panujących zasad.